oxytocine neusspray

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cvm1985, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

Sinds ik weer werk, nu 5 maanden, en dus moet kolven op mijn werk gebruik ik syntocinon om een toeschietreflex te krijgen. Gebruik ik dit niet dan is mijn kolfopbrengst uitermate teleurstellend.
    Nu wil mijn huisarts geen syntocinon meer voorschrijven omdat ze vind dat je het niet te lang mag gebruiken en "als de productie nu nog niet goed is ik beter kan stoppen".
    Nu is er met mijn productie niets mis, die is zelfs nog nooit zo stabiel geweest als nu en als ik live voed gebruik ik de neusspray dus ook niet want dan heb ik gewoon een toeschietreflex.
    Ik gebruik het max 10 x per week puur als ik kolf.
    Iemand ervaring met lang gebruik/tegenwerkende huisarts? En kan ik op een andere manier aan syntocinon komen?
    Heb net vandaag geregeld op mijn werk dat ik mag blijven kolven ondanks dat mijn kolfrecht bijna afgelopen is, en nu dit!
    Lijkt wel of mensen je steeds meer gaan tegenwerken als je langer dan gemiddeld wil voeden :(

2. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    helaas niet, ik moest mijn huisarts ook uitleggen waarom ik het wilde gebruiken vorige maand...
    maar helaas doet syntocinon helemaal niets bij mij...
    misschien via een lactatiekundige/verloskundige

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik kon het gewoon aan assistente doorgeven dat ik weer nodig had en dan kreeg ik weer. Heb denk in totaal 4 flesjes gebruikt.

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Wat balen zeg! Volgens mij kan langdurig gebruik geen kwaad, mits je het met mate gebruikt.

Ik heb nog een praktisch nieuw flesje (2x gebruikt) liggen dat ik niet gebruik maar niet echt hygiënisch he? Anders mag je m zo van me hebben!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Open is het maar een maand houdbaar hè?

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
  7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zelfs al zou het schadelijk zijn: 10x per week een snuifje is nog altijd veel en veel beter dan flesvoeding.

Overigens kreeg ik een (eindeloos ;) ) herhalingsrecept van mijn verloskundige.

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het tien maanden gebruikt voor mijn eerste en acht maanden voor mijn tweede. Ook alleen tijdens het kolven. De ha heeft er nooit iets over gezegd. Ik heb ook niet het gevoel dat het kwaad kan. Ik moest alleen stoppen bij de eerste omdat ik weer zwanger was en dan mag je het niet blijven gebruiken.

Ik zou het nog een keer bespreken met de ha en anders misschien de vk of lactatiekundige bellen. Misschien mogen zij ook wel dat recept uitschrijven voor je.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella

Belachelijk van de huisarts.
    Ik zou hem aanspreken op dit tegenwerken, gaat nergens over.
    :x

En als je er niet aan kan komen, ook niet via een andere huisarts, dan zou ik mij een PB sturen want ik heb in een hysterische bui gehamsterd :) ' voor als ik ooit geen toeschietreflex zou krijgen ' maar :p en gebruik het nooit, terwijl ik nog steeds met veel plezier borstvoeding geef ;)

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier al langer gebruik van de spray, nooit geen probleem!
    Bel gewoon apotheek dat ik herhaling wil en zij zorgen dat het de volgende dag weer klaar ligt.
    Heb het bij vorige flesje na gevraagd of het kwaad kon, en dat kon het absoluut niet! Het werkte maar 2a'3 min en dan is de werking er weer af.. dus kon echt geen kwaad.

Hoop dat je het weer kan krijgen, want zonder kan ik ook niet kolven!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerst je huisarts er op aanspreken. Het is niet aan je huisarts om te bepalen wanneer jij stopt met voeden. Wrijf haar anders maar even de Innocenti-verklaring van de WHO onder de neus, en print die link van hierboven uit.

Mocht de huisarts dwars blijven liggen, dan maar de vervelende manier: HAP bellen.

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Heb inderdaad het stuk van borstvoeding.com voorgelegd en uiteindelijk heb ik toch weer een herhaalrecept gekregen! Morgen meteen naar de apotheek en daar vragen of ik niet meteen twee flesjes kan krijgen!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mocht jij of iemand anders het nog nodig hebben, heb hier nog een flesje liggen ;). Bewaar het voor het geval iemand in mijn omgeving/forum het nodig heeft :).

14. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier nog een arts gehad die het niet wou voorschrijven uiteindelijk na veel zeuren toch gekregen 1x maar het had verder geen nut mijn borsten willen gewoon niet gekolft worden... dus met ongeveer 9 maanden was mn voeding zo stabiel dat ik van 8 naar 2 a 3 voedingen ben gegaan in een dag:$ nadeel was wel ik werd meteen ongesteld! maar ik geef nog steeds borstvoeding :D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.377
    36.246
    113
    Hier ook zo'n arts gehad. Heb toen de assistente gebeld en gezegd dat ik een borstonsteking had (ja moest toch wat) en toen kreeg ik hem wel. Die keer daarna aan een andere ha gevraagd (maar dat kan hier ivm meerder artsen in een praktijk).

Deel Deze Pagina