oxytocine spray en domperidon

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door druppel, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat het me niet lukt mijn productie te verhogen en ik daar al 2 weken mee aan het modderen ben.
    Mijn meisje vraagt op het moment erg veel en drinkt soms wel 3 keer op een uur om voldaan te zijn, hierdoor lukt het me ook niet om tussendoor nog wat te kolven voor de ochtenden dat ik ben werken.

Na al twee weken bezig te zijn met veel aanleggen en tussendoor kolven om de productie op te krikken vandaag dus naar de huisarts met de vraag of ik domperidon mag gaan slikken en een oxytocine neusspray kan krijgen omdat vaak een TSR niet komt tijdens het kolven.

Over beide deed ze heel erg moeilijk, ze zei dat ze na 3 maanden geen neusspray meer geven en domperidon is niet geregistreerd dus nee dat krijg ik al helemaal niet ik moet maar aanvullen met KV als het me zoveel stress opleverd.

Na telefonisch overleg met de gyneacoloog :( mag ik nu toch de neusspray proberen en als dat na een paar dagen geen verbetering geeft moet ik toch maar aanvullen met KV.

Is dit nou normaal dat ze zo moeilijk doen of is dit gewoon een huisarts die weer erg weinig weet van borstvoeding?

Ik kan vanmiddag de spray gaan halen, maar eigenlijk wil ik toch starten met domperidon ik heb voor mijn gevoel alles gedaan om de productie op te krikken maar het lukt niet.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Domperidon is een middel dat huisartsen nog niet kennen als middel om de productie te verhogen. Onbekend maakt in dit geval onbemind.
    Als ik een huisarts wil overtuigen laat ik altijd de artikelen lezen op www.borstvoeding.com

Verder kan het helpen om telefonisch contact te zoeken met een lactatiekundige. Die zou evt voor jou met je huisarts kunnen bellen.

Domperidon is overigens een vrij verkrijgbaar middel. Het is alleen verkrijgbaar bij de apotheek en ze checken de interactie tussen domperidon en jouw eigen medicatie.
    Je kunt dan beter zeggen dat je het gebruikt voor een opgeblazen gevoel of misselijkheid;)

Ik hoor goede resultaten van domperidon juist in situaties als die van jou. Soms is 2 keer 10 mg al voldoende.
    Van oxitocine spray verwacht ik niet veel meer na 3 maanden.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina