Ik heb na lang wurgen en trekken van de huisarts een oxytocine spray voorgeschreven gekregen. Het drinken gaat al erg onrustig de laatste weken, mijn productie gaat met ups and downs maar is niet geweldig en nu merkte ik de laatste tijd dat het ook steeds langer duurt voor mijn toeschietreflex komt, soms wel 5 minuten of langer. Irem raakt dan vreselijk gefrusteerd en wil na een paar minuten niet meer drinken, omdat er toch niets komt, en ja, dat is natuurlijk helemaal een doodslag voor mijn productie, buiten dat ze ook gewoon moet drinken. Nu heb ik dus die spray in huis, maar wat is nu wijsheid? Elke keer gebruiken zodat Irem goed kan drinken en niet gefrusteerd raakt? Of juist alleen gebruiken als de reflex echt niet komt, zoals vannacht toen hij er serieus na 10 minuten nog niet was? Ik ben bang dat als ik hem elke keer gebruik Irem gemakzuchtig wordt met drinken en steeds minder goed gaat drinken. Maar aan de andere kant is het juist voor haar misschien prettig weer even een paar dagen echt gewoon goed te drinken zonder gedoe.
als je het mij vraagt geef je zelf je antwoord als in je laaste alinea. en dan niet alleen voor irem is dat even rustig en fijn om zo weer op te laden om er tegen ana te gaan maar vooral ook voor jou en je zelfvertrouwen!
Ik denk niet dat Irem er lui van wordt als de toeschietreflex vroeg komt. Dat is normaal ook zo, neem ik aan. Ik zou het jullie beide dus lekker makkelijk maken en hem gebruiken als je het nodig vindt! Ik krijg er vrij snelle reactie op dus hopelijk jij ook, dan kun je altijd sprayen als je vindt dat het te lang duurt tijdens de voeding. Wel denk ik dat je de spray zo op hebt dan haha. Ik gebruikte hem alleen met kolven en ik had hem na 1,5 week al leeg. Nu heb ik wel van mezelf weer goed toeschietreflex gelukkig.
volgens mij kan je lichaam ook wennen aan die spray, dus ik gebruik m 1x per dag bij de avondvoeding, zodat hij met een goed gevuld buikje kan gaan slapen. en dat werkt hier prima, hij slaapt van 8 tot half 8... dus ik zou m alleen gebruiken als het echt nodig is. succes!
Ik gebruik de spray bij iedere keer dat ik moet kolven. Eerst probeer ik het zonder spray, en als ik er dan niks meer uit krijg (na 80 cc gebeurt dat) dan gebruik ik de spray. Ik doe meestal in elk neusgat 1 spray, maar eigenlijk mag je maar 1 keer sprayen in 1 neusgat. Even tussen de 2-5 minuten pauze en dan weer kolven en dan krijg ik er net die paar extra ml uit. Niet veel trouwens, maar 30 extra ofzo. In het begin kreeg ik wel heel veel extra melk, maar hoe langer ik het gebruik, hoe minder ik eruit krijg, denk dus idd wel dat mn lichaam er aan gewend raakt, daarom probeer ik altijd eerst zonder spray. Succes!!
oh ik spray in elk neusgat 1 keer, dacht dat ik dat in de bijsluiter had gelezen, maar verkeerd gelezen dus Ik probeer het ook elke keer eerst zonder spray maar mijn productie is nog steeds om te huilen en Irem wordt gewoon heel erg gefrusteerd als er na 5 of 10 minuten nog steeds niets komt. Dus ja dan spray ik toch maar eventjes, als ze niet drinkt wordt mijn productie ook niet meer
Ik zou eerst maar even Irem tevreden maken, en lekker die spray gebruiken. Als het dan allemaal lekkerder loopt kun je kijken of je het nog elke keer nodig hebt.
Ik doe dat ook, 1 spray in elk neusgat hoor. kan geen kwaad. en 1 spray in maar 1 neusgat wekt bij mij geen goede toeschietreflex op!
Bedankt voor alle tips trouwens! Ik kijk elke voeding gewoon even hoe het gaat en heb de spray onder handbereik. Goede nieuws is dat ik vandaag al sinds tussen de middag geen spray meer heb hoeven gebruiken, zelfs net toen ze om 19.00 uur gedronken had en om 20.00 uur weer wilde!
Hier ging ik eerst ook als een speer op die spray, na een tijdje deed het helemaal niks meer. Ik denk dus dat niet zozeer het kindje er aan went, maar je lichaam (zo leek het bij mij). Elmo