Dag dames! Ik zou graag even jullie mening willen. De ouderd van mijn man wonen in turkije. En nu is zijn vader ziek en word deze week geopereerd. Wij wisten al een tijd van tevoren dat er een operatie aan zou komen alleen niet wanneer, dus mijn man is eind september een week naar turkije gegaan. Het is best wel een riskante operatie, aan z'n aorta en omdat ik hoogzwanger ben nu is mijn man expres eerder al gegaan. Nu heeft de familie van mijn man gezegd dat hij ook nu naar turkije moet komen omdat hij anders spijt kan krijgen als het mis gaat. Normaal zou dit geen issue zijn en zou mijn man absoluut daar heen gaan, maar nu ben ik 36 weken zwanger. De kans dat ik nu beval is niet zo groot maar voor hetzelfde geld ben ik net degene die eerder bevalt of dat er iets is. Maar wat als mijn man niet naar turkije is gegaan en zijn vader overleeft die operatie niet? Wat vinden jullie? Ik wil hem graag laten gaan maar ben zo bang dat ik straks beval zonder mijn man. Mijn man zit ook in dubio, ik hb hem gezegd dat ik de keus aan hem laat.
Hoe groot is de kans dat die operatie mis gaat? (lijkt mij behoorlijk) Ik zou hem dus laten gaan. Als is het maar voor een paar dagen. Zou toch wel graag willen dat hij weer terug zou zijn voor je 38 weken bent.
Mtjaaa..snap wel dat je het niet zo leuk vind zo'n dilemma. Toch denk ik dat je man beter kan gaan als je de risico's tegen elkaar afweegt.
Moeilijk...... Ik snap zijn familie wel maar ook snap ik dat jij m liever bij je hebt... Misschien dan maar voor een paar dagen idd. In principe weet je al snel na de operatie of het geslaagd is ... De eerste dagen zijn het riskants toch? Dan hoeft hij niet weken te blijven
poeh.. snap dat je het lastig vind...ik denk dat ik inderdaad zou zeggen ga, maar met 38 weken weer terug, de kans dat je daarvoor bevalt is in principe niet zo groot.
Ik zou hem ook laten gaan. Maar ik snap je dilemma wel hoor. Als hij niet gaat en zijn vader sterft zal hij er de rest van zijn leven spijt van hebben. Als hij wel gaat en hij mist de bevalling, ja dat is op zijn zachtst gezegd niet leuk voor jou en voor hem, maar ik denk dat er ergere dingen zijn in het leven.
Wat een moeilijke situatie! Echt een dilemma inderdaad. Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem wel laten gaan naar Turkije. Qua vliegtijd is het nog te overzien. Mochten jouw weeën plotseling op gang komen zou hij het misschien nog redden om naar Nederland te komen. Daarnaast, als jij bevalt en je man is daar helaas niet bij, dan hebben jullie wel een gezonde zoon van wie het leven nog moet beginnen. Als jouw schoonvader komt te overlijden tijdens de operatie en jouw man heeft hem daarvoor niet meer kunnen zien, dan sta je echt met lege handen. Dit is natuurlijk absoluut niet het scenario waar je van uit wilt gaan... maar toch zou ik jouw man daarom naar Turkije laten gaan. Heel veel sterkte!
Lekker laten gaan!!! Ik was ook bang dat ik zou bevallen zonder mijn partner omdat zijn werk regelmatig moeilijk doet en hij toch niet zo 1,2,3 kon komen - maar alsof mijn lichaam het wist; ik beviel in het weekend toen hij gewoon bij me was. En dan nog; als ik eerlijk ben heb ik hem tijdens het bevallen zelf totaaaaal niet gemist. Hij stond stilzwijgend naast me niks te doen en ik had wel wat beters te doen dan op hem te letten, op een gegeven moment weet ik niet eens of hij er nog wel stond, haha. Het mooie papa-knipt-de-navelstreng-door-moment heb ik zelf ook echt totaal gemist. Ik vond het niet eens boeiend, ik had mijn kind op mij. Het is dat we er foto's van hebben Maar goed, als jij perse jouw partner erbij wilt hebben, denk ik niet dat je bevalt als hij er niet is, dat voelt niet goed/ontspannen. Bij mij zijn de weeën gestopt tot een rustiger tijdstip, toen kwamen ze weer op gang.
Ik zou hem ook laten gaan, maar idd rond de 38 weken weer terug. Wat al eerder is gezegd mocht zijn vader overlijden dan hebben ze elkaar nog gezien en het leven voor jullie zoon gaat nog beginnen al is t natuurlijk ook heel erg als hij niet bij de geboorte kan zijn.
Hier hetzelfde gehad. Mijn man ging met 37 weken naar Turkije omdat zijn opa onverwachts was overleden. Hij had een hele goede band met hem dus hij is gegaan. Was wel moeilijk want we waren ook nog eens 3 dagen eerder verhuisd en had geen familie niks hier. Uiteindelijk met 41+3 bevallen.
Ik vind het een lastige... Ik snap jou heel goed. Maar ik zou hem toch laten gaan. Ik denk dat als het mis gaat, hij ontzettend veel verdriet heeft als hij niet is gegaan. Ik zou wel even een back-up plan verzinnen als je eventueel alleen bent. Misschien dat je iemand kunt vragen die als een soort van "tweede keus" bij de bevalling kan zijn. Geeft je misschien iets meer rust.
Nou de tickets zijn geboekt! Vanavond gaat hij vliegen, maandag komt hij terug. Na jullie reacties heb ik mijn man gelijk maar gebeld dat hij maar moet gaan. Ik ben zijn spullen inpakken, hij komt zo van werk thuis en dan gaat hij weg.
Weten ze al precies wanneer hij geopereerd gaat worden?? Als dat echt deze week ik zou ik gaan denk ik. Al is het voor een dag of 2 a 3.... Sterkte ermee! Jij ook met de laatste loodjes!