Welke zwangerschapscursus Hilversum e.o.?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesjuh1977, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo meiden,

Ik ben me aan het verdiepen in het volgen van een zwangerschapscursus. Ben al 18 weken zwanger dus moet me echt onderhand gaan opgeven.
    Nu is er ontzettend veel keuze en ik heb werkelijk waar geen idee waar ik voor moet gaan kiezen, wil wel graag samen met mijn partner wat gaan doen.

Ik kreeg de tip om de cursus Samen Bevallen te gaan doen zwangerschapscursus - Samen Bevallen - Zwangerschapscursussen maar dit (b)lijkt niet vergoed te worden door de zorgverzekering (CZ). Ik krijg via hen €200 per jaar vergoed met m'n aanvullende Gezinnen polis en het zou dus zonde zijn als ik hier geen gebruik van zou maken.

Op de website van CZ staat het volgende vermeldt: Vergoeding gezondheidscursussen rondom de bevalling - CZ

Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet de cursus gegeven worden door:

een thuiszorgorganisatie;
    een landelijke of regionale patiëntenvereniging;
    (poliklinieken van) ziekenhuizen;
    een kraamcentrum;
    een verloskundige;
    een lactatiekundige;
    een fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck, met wie CZ afspraken heeft gemaakt over de genoemde gezondheidscursus of het beweegprogramma;
    een zorggroep of andere instantie waarmee wij afspraken hebben gemaakt.

Ik heb niet het idee dat de stichting Samen Bevallen hier onder valt, dat dacht de mevrouw van CZ die ik vanmiddag aan de telefoon had ook. Weet iemand of er iets soortgelijks hier in de buurt te doen is wat wel onder de juiste organisaties valt en dus vergoed wordt?

2. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga zwangerschapsyoga volgen. Ze hebben ook partner lessen. Door mijn verzekering wordt dit vergoed omdat ze zijn aangesloten bij vereniging voor yogaleerkrachten nederland. Yogacentrum Lotus » Zwangerschapsyoga

Deel Deze Pagina