Goedemorgen, Ik heb een vraagje, worden er wel eens kinderen geboren met een geboortepercetiel hoger dan > 97,7? Mijn tweede kindje had nl dit percentiel ( ben ingeleid met 38+3 weken vanwege haar grootte en ze woog 4785 gram) Zij lag met de 20 weken echo nog netjes op schema. Nu ben ik weer zwanger en dit kindje was met 20 weken al > P 95 Nu wordt ik goed in de gaten gehouden met extra groeiecho's en suikercontroles ( deze zijn altijd goed) Ik moest er al vanuit gaan dat ik ingeleid ga worden en misschien zou het ziekenhuis zelfs besluiten tot een geplande keizersnede. Nu heb ik dus totaal geen zin in een keizersnede ( als het moet dan moet het) maar heeft het bijvoorbeeld zin om met 36,5 weken te strippn om het alvast te laten rommelen en de inleiding misschien met 37 weken gaat? Natuurlijk is dit per persoon verschillend maar gebeurd dit wel eens? Bedankt voor uw reactie. Groet, Mirjam
hoi, je kunt het altijd vragen of ze je eerder inleiden! En ja, er worden wel eens meer kinderen geboren met een hoog geboortepercentiel! Mirjam
Hoi, Ja ik weet wel dat er meer kinderen zijn met zo'n hoog geboortepercentiel maar ik bedoelde te vragen of het zou helpen als ze strippen met 36 weken, zou dan een inleiding eerder lukken ( er vanuit gaant dat het strippen geen bevalling op gang brengt) Ach ik heb zin in de bevalling en voel me verder prima dus we zien het allemaal wel, maar was even nieuwschierig. In ieder geval bedankt voor uw reactie.
hoi, je kunt altijd proberen te strippen met 36 weken, als het allemaal al rijp voelt kan het wellicht aanslaan. Maar de arts moet inschatten hoe groot het kindje dan is en wat in jouw situatie verantwoord is. Mirjam