Wij verwachten onze eerste kindje. We krijgen een dochter. Zijn zelf gek geworden van de naam P.eppe. Wat vinden jullie voor een meisje?
Om eerlijk te zijn vind ik het niks, ook niet voor een jongen... het doet me denken aan peppie en kokkie en aan pep (drugs)...
Ik hou wel van tweelettergrepige namen op -e, maar ik heb bij Peppe dezelfde associaties als Narcisje. Zou dan eerder voor bijv. Jeppe gaan.
Peppe vind ik erg leuk. Zowel voor een jongen als een meisje. Ik heb die associaties die hierboven staan totaal niet, ook niet nu ik ze heb gelezen. Ik vind het gewoon categorie Pippa, Pelle, Jeppe, Pip, Puck, Pien, Pepper. Gewoon doen dus ! Erg stoer èn schattig voor een meisje.
Ik moet ook meteen denken aan peppie/oppeppen. Maar als het voor jullie de naam is zou ik het gewoon doen.
Klinkt een beetje als de naam van een drugslord of maffiabaas. Maar als jullie het een leuke naam vinden, maakt t niet uit wat andere denken toch?!
Hmm niet voor een meid nee. Moet denken aan Pepe (Pepé) le Pew (Loony Tunes) en aan de (braziliaanse) voetballer Pepe. In mijn ogen dus meer geschikt voor een jongen dan voor een meid. Ook doet het me denken aan Peppie& Kokkie en Peppa big en aan het geluid wat je aan kinderen uitlegt als je een toeter nadoet: (toetoet) pepepppp.