Hallo, Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Nu ben ik ook bezig voor mijn motor rijbewijs. Zwanger zijn en fietsen levert geen extra gevaar op voor de ongeboren vrucht, dacht ik. Maar hoe zit dat met motor rijden? Is het verstandig om onmiddelijk te stoppen of kan ik daarmee doorgaan tot bv de eerste termijn voorbij is of tot er lichamelijke ongemakken de kop op steken? Ik heb serieus geen idee en kan er ook niets over terug vinden in de theorie boeken. Alvast heel erg bedankt, Boortje
Hoi Boortje, er is volgens mij ook geen onderzoek naar gedaan. Het is een beetje logisch redeneren; je hebt te maken met trillingen, warmte van de machine??, kans op vallen en langdurig in een bepaalde houding. Ik zou het eerste trimester zekerheidshalve misschien laten gaan, daarna voorzichtig kijken hoe zeker je je op de motor voelt en daarna bekijken tot wanneer je het zelf verantwoord vindt en tot wanneer het lichamelijk te doen is. Je kunt eerder harde buiken krijgen op de motor. (ik spreek ook uit ervaring als bijrijder...). Ik zou het sowieso even overleggen met je leraar; die kan je misschien nog verder informeren (uit ervaring met andere leerlingen misschien?) Groetjes Brigitte
Dank je Brigitte. Ik had alleen nog maar nagedacht over ongemakken en mogelijkheid tot vallen. Maar dat zijn eigenlijk dezelfde gevaren die ook zie bij fietsen. Fijn dat jij wat verder kijkt en ook rekening houdt met temperatuur vd motor en de trillingen. Zo ver had ik nog niet gekeken Prettig ook dat je spreekt uit ervaring. Heel fijn. Nogmaals dank!