Wie ervaring insuline als nuchtere waardes erg fluctueren?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minimensje83, 28 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Even op zoek naar ervaringsverhalen want merk dat ik er niet helemaal gerust op ben.
    Zwangerschapsdiabetes hier vastgesteld bij 16 weken zwangerschap. Bij 1e ook gehad (alleen dieet), bij tweede niet. In de afgelopen jaren elk jaar glucose check gedaan en was buiten de zwangerschappen altijd prima.
    Nu heb ik weer dieet en eigenlijk alleen nuchtere waarde is het probleem. Bij eten moet ik echt wel gewoon pure suikers gaan nemen (drinken erbij met suiker of wit brood) om hem boven de waarde te krijgen. Alleen nuchter begint hij sinds een week teveel te schommelen. Merk ook dat ik ‘s nachts weer veel dorst heb. hij schommelt tussen 4,8-5,7.
    Nu vonden ze eenmalig 5,7 niet erg maar dit weekend helaas ook weer 2x gehad dus ik krijg ongetwijfeld maandag het telefoontje dat ze me aan de insuline willen want daar waren ze duidelijk over.
    Maar gezien het dus ook 4,8 kan zijn maak ik mij zorgen over evt hypo’s. Zal dat uiteraard ook in ziekenhuis bespreken maar ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen die ook net te hoge nuchtere waardes hebben (dus 5.4-6.0, niet ruim boven 6,0) afgewisseld met prima nuchtere waardes..

2. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

6 mrt 2019
    447
    354
    63
    Vrouw
    Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes maar mijn nuchtere waardes zijn wel altijd prima. Dus ik kan niet uit eigen ervaring tips delen. Ik las wel dat de nuchtere waarde te hoog kan zijn als je 's avonds voor het slapen nog wat eet. Ikzelf doe dit niet doordat ik anders niet kan slapen van de misselijkheid maar misschien ligt het wel daar aan?

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Helaas geen tips of ervaring
    Mijn waardes zijn altijd goed. Wel suikertest te hoog. Maar nu zijn ze goed.
    Ze gaven aan dat je aan de nuchtere waardes niets kan doen dat komt door de hormonen ( als je 8 uur lang niets eet ben je nuchter)
    Als je in de nacht nog iets eet dan kan het wel invloed hebben.

4. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Nee allemaal al geprobeerd. Eerst moest ik juist rond 21.00 iets eten anders werd ie te hoog nuchter. Maar nu wel of niet eten, veel of weinig bewegen op de dag .. kan er geen peil op trekken. Vanmorgen weer 5,1 dus prima maar 2-3x per week is ie nu nuchter wat te hoog.. diëtiste haar reactie maar even afwachten. Ben gewoon niet zo happig op de insuline als ie soms nuchter ook opeens 4,8 of 4,9 is.

Deel Deze Pagina