P20 zonnebrand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Zoontje heeft blonde haartjes, lichte huid (van wie heeft ie het???!) Maar nou gaan we eind volgende week naar Mallorca en hoorde ik over p20 zonnebrand. 1x smeren in 10u tijd is voldoende en zeer waterbestendig. Factor 50 is er ook van.

Is iemand bekend met deze zonnebrand?

2. tuc

tuc Niet meer actief

niet bekend mee, weet wel dat elke zonnebrand die beweerd maar 1 keer te hoeven smeren pure onzin is en ik zou het je ten zeerste afraden...het kan en bestaat echt niet. Allemaal verkooptrucs. Elke 2 uur bijsmeren met factor 50, niks minder.

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
  4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja uurtje voordat je in zon gaat insmeren en tis proof voor gehele dag, maar toch zou ik ook nivea of iets extra meenemen om toch bij te smeren.... Je moet het er niet op gokken...

5. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik gebruik deze ook altijd bij mijn kids (blond haar, blauwe ogen). Volgens mij hadden ze vorige jaren alleen factor 20, nu ook 30 en 50 en ook in een sprayvorm. Wat ik doe op vakantie is ze 's ochtends voor het ontbijt helemaal insmeren, ontbijten daarna naar het zwembad/strand. De jongste na het middagslaapje nog eens insmeren voor de zekerheid.
    Ze zijn beide al in een hoop zonnige warme plekken geweest, maar nog nooit verbrand.
    Het is best wel duur (flesjes is ook op na 1 vakantie), maar vind het belangrijker dat ze niet verbranden.

6. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het zelf super spul! Ik durf zelf eigenlijk wel op die 10 uur te vertrouwen. Mn jongste zoon smeer ik in met de factor 50 en mn oudste van 4 met factor 30. Werkt eigenlijk zo goed dat ze ondanks veel buiten spelen nog steeds een bleek huidje hebben. Nog nooit mee verbrand. s Ochtends goed smeren en verder geen omkijken meer aan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

dat de kindjes niet verbranden is geen teken van dat de zonnebrand goed werkt. Er zijn nl zeker zoveel mensen met huidkanker die nooit verbrand zijn....de schadelijke uv straling doet nl "zijn werk" ook al zonder dat je verbrand. Je moet je ook niet alleen insmeren tegen het verbranden, maar tegen de schadelijke uv straling, ook als je dus de hele dag in de schaduw blijft.

En ik vraag mij af hoeveel moeite het is om je kindje gewoon elke 2 uur even bij te smeren.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry niet goed gekeken naar het bestaande topic!

Het gaat niet om de moeite maar het wordt bij zoontje als vervelend ervaren. En hoe snel loop je al niet in de zon (wandelen, fietsen, speeltuintje) dan is 1/2x smeren wel fijn omdat je boij zulke activiteiten het al snel vergeet..

9. tuc

tuc Niet meer actief

tja mijn dochter vind het ook echt niet leuk...zoontje ook niet trouwens, maar that's life, in de mxi cosi vinden ze ook niet leuk, maar als het om de gezondheid/veiligheid gaat dan vind ik het helemaal niet interessant wat mijn kinderen vinden;) En ik vergeet het eigenlijk nooit, zit er gewoon zo ingeprent net als eten en drinken geven.

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ga ik dat risico echt niet nemen met maar 1x smeren!! En ja soms moeten dingen die niet fijn zijn, en dit klonk aantrekkelijk.

Was benieuwd naar de ervaringen van anderen.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier wel een goede ervaring. Het is uitvoerig getest en je kan alles in het leven wel in twijfel trekken. Ik heb factor 50 in spray vorm. Het is ideaal.... Een keer insmeren en klaar. Mijn zoontje is nog nooit verbrand. Maaaaaar ik zet hem natuurlijk niet de hele dag in de volle zon (zou geen enkele ouder doen denk ik). Hier in nl smeer ik niet bij maar als ik naar eennwarm land zou gaan zou ik gevoelsmatig nogmeen keer bij smeren.

Je hebtb het over het niet leuk vinden en dan kan je natuurlijk heel simpel denken: jammer dannmaar het moet! Dat is natuurlijk ook zo. Maarmals je het jezelf ennjenind kan vergemakkelijken door niet iedere twee uur er para achteraan te lopen met de creme of spray dan zou ik dat niet laten. Gewoon twee keer op een dag even insmeren en je mag toch wel verwachten van zo een zonnebrand dat het goed is.

12. tuc

tuc Niet meer actief

er zijn wel meer dingen die lijken goed te zijn omdat ze verkocht worden, maar zo werkt het natuurlijk niet. Vraag maar eens een farmaceut in je omgeving...kan echt niet een zonnebrand die na 1 keer smeren de hele dag beschermt tegen schadelijke uv straling ook na het zwemmen enz. En dat geldt ook voor een kindje dat de hele dag in de schaduw blijft.

Maar ieder moet dat zelf weten, ik wil mijn kindje niet daaraan blootstellen met de hoge kans op huidkanker.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb ook nog even een vraag want ook wij zitten met een probleempje wat betreft zonnebrand.

Wij gebruiken nu Nivea kids sun factor 50.
    Wat blijkt mijn zoontje krijgt er uitslag van.
    Zodra ik het op smeer heeft hij 5 min later een heel schraal huidje op buik, rug en nek.

Hebben jullie daar ervaring mee en is dat met die P20 minder of niet zo??
    Of hebben jullie een tip wat ik beter kan gebruiken?

14. tuc

tuc Niet meer actief

ja de etos factor 50 is hier de enige die geen uitslag geeft.

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik vind het superspul! Ik had eerst P20 en nu gebruik ik Ultrasun. Ik gebruik het omdat ik last heb van een allergische reactie op parfum en hier zit geen parfum in! Ik gebruik het al jaren. Wat ook erg fijn is, is dat het ook niet zo vet is, het trekt goed in. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dit geschikt is! Maar ik ga het zeker gebruiken voor onze dochter. Het is iets duurder dan normale zonnebrand, maar omdat je het maar 1x opsmeert per dag ipv elke 2 uur, scheelt dat niet zo veel uiteindelijk denk ik...

Deel Deze Pagina