Ondergebit compleet, bovengebit lang niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nescio, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn dochter van 14 maanden heeft in heel korte tijd tanden en kiezen gekregen. Dit ging zo snel dat haar ondergebit nu helemaal compleet is. Boven heeft ze echter drie snijtanden en een kies rechts. Aan de linkerkant voel ik zelfs niets, geen vierde snijtand, geen hoektand en ook geen kies. Wel zit ze continu op alles te kauwen en is huilerig. Ik denk dus dat er een nieuwe tandenexplosie aan zit te komen.

Maar nu mijn vraag, hadden jullie kinderen ook onregelmatige doorkomst van tanden? En ik poets nu 1x per dag haar tanden, want het is vanaf 2 jaar 2 x per dag. Heeft dat te maken met de inname van fluoride of met het aantal tanden? Ze heeft nu al praktisch een compleet gebit onder en dat moet natuurlijk goed verzorgd worden. Zouden jullie naar 2 x per dag poetsen gaan en dan 1x zonder tandpasta of is dat overdreven?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier 8 tanden en 4 kiezen. Ik poets soms wel 2x per dag haar tanden. Vooral als we weggaan. Blijven we thuis dan 1x. Meestal in de ochtend alleen met water of beetje tandpasta. Ik snap ook niet zo goed waarom het t/m 2 jaar maar 1 keer moet en daarna opeens 2x. Ik vind het zelf ook niet fris om in de ochtend niet mn tanden te poetsen. Dus kan me niet indenken dat zij niet ook een nare smaak heeft.

3. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 14 maanden heeft er (bijna) 4 boven en maar drie (!) onder.. we wachten af of er nog meer komt ;)

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 13 maanden heeft drie tanden boven en twee onder. Klopt geloof ik ook niet helemaal qua volgorde. Er zitten nu dikke bobbels waar kiezen moeten komen:$

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Syl heeft zijn twee voortanden en twee ondertanden dus denk niet dat je je druk hoeft te maken :p

6. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Dochter van 14 maanden heeft nog niet 1 tand....:D oh, ik zou eigenlijk een andere smiley moeten gebruiken. Eentje zonder tanden :)

Ik zie en voel nog niets zitten ook...komt vanzelf wel (oudste dochter kreeg ze ook pas na eerste verjaardag en ook dat was laat, maar ieniemienie is dus helemaal laat).

Qua poetsen...hmm, weet niet of dat met fluoride te maken heeft, dat zit toch niet in kindertandpasta?

Wij poetsen bij oudste dochter al maanden twee keer. Was mij er niet eens bewust van dat daar 'richtlijnen' voor zijn.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Zoontje huer is 1,5...

3 tanden boven, 4e bijna door
    En 2 tanden beneden...

En thats it

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier boven 3 en een half :D
    En onder ook 3.

Hij is wel ontzettend humeurig en heeft zure stinkpoep plus hij bijt op alles, kortom ik denk dat er weer wat aan zit te komen ;)

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn dochter van 15 maanden heeft een compleet ondergebit en mist boven alleen nog twee kiezen.

Poets 1x per dag, volg gewoon het advies van de tandpasta op. Denk inderdaad dat de fluoride nu teveel is. Het poetsen zal dan wel genoeg zijn neem ik aan.

Share This Page