Hallo dames, Mijn dochter van 14 maanden heeft in heel korte tijd tanden en kiezen gekregen. Dit ging zo snel dat haar ondergebit nu helemaal compleet is. Boven heeft ze echter drie snijtanden en een kies rechts. Aan de linkerkant voel ik zelfs niets, geen vierde snijtand, geen hoektand en ook geen kies. Wel zit ze continu op alles te kauwen en is huilerig. Ik denk dus dat er een nieuwe tandenexplosie aan zit te komen. Maar nu mijn vraag, hadden jullie kinderen ook onregelmatige doorkomst van tanden? En ik poets nu 1x per dag haar tanden, want het is vanaf 2 jaar 2 x per dag. Heeft dat te maken met de inname van fluoride of met het aantal tanden? Ze heeft nu al praktisch een compleet gebit onder en dat moet natuurlijk goed verzorgd worden. Zouden jullie naar 2 x per dag poetsen gaan en dan 1x zonder tandpasta of is dat overdreven?
Hier 8 tanden en 4 kiezen. Ik poets soms wel 2x per dag haar tanden. Vooral als we weggaan. Blijven we thuis dan 1x. Meestal in de ochtend alleen met water of beetje tandpasta. Ik snap ook niet zo goed waarom het t/m 2 jaar maar 1 keer moet en daarna opeens 2x. Ik vind het zelf ook niet fris om in de ochtend niet mn tanden te poetsen. Dus kan me niet indenken dat zij niet ook een nare smaak heeft.
Mijn dochter van 14 maanden heeft er (bijna) 4 boven en maar drie (!) onder.. we wachten af of er nog meer komt
Mijn dochter van 13 maanden heeft drie tanden boven en twee onder. Klopt geloof ik ook niet helemaal qua volgorde. Er zitten nu dikke bobbels waar kiezen moeten komen
Dochter van 14 maanden heeft nog niet 1 tand.... oh, ik zou eigenlijk een andere smiley moeten gebruiken. Eentje zonder tanden Ik zie en voel nog niets zitten ook...komt vanzelf wel (oudste dochter kreeg ze ook pas na eerste verjaardag en ook dat was laat, maar ieniemienie is dus helemaal laat). Qua poetsen...hmm, weet niet of dat met fluoride te maken heeft, dat zit toch niet in kindertandpasta? Wij poetsen bij oudste dochter al maanden twee keer. Was mij er niet eens bewust van dat daar 'richtlijnen' voor zijn.
Hier boven 3 en een half En onder ook 3. Hij is wel ontzettend humeurig en heeft zure stinkpoep plus hij bijt op alles, kortom ik denk dat er weer wat aan zit te komen
Mijn dochter van 15 maanden heeft een compleet ondergebit en mist boven alleen nog twee kiezen. Poets 1x per dag, volg gewoon het advies van de tandpasta op. Denk inderdaad dat de fluoride nu teveel is. Het poetsen zal dan wel genoeg zijn neem ik aan.