hey ik ben nu 35 weken zwanger. vanaf het begin zit ons kindje al op de onderste groeilijn.. en bij 29 weken zakte die helemaal af na de p3 lijn. Buikomtrek zit ongeveer 2 weken verchil in met de weken die ik ben. de benen een paar dagen en hoofdje ook maar paar dagen. Op mijn eerste echo bleek ik kwa meting 5 weken te zijn ma met telling van mijn laaste menstruatiedag zou k op 7 weken moeten zitten. op de rest van de echos is dan ook steeds uitegaan van mijn laatste menstruatiedag. is het mogelijk da ik dus nu steeds die achterstand heb van 2 weken omdat ze dus niet de eerste meting hebben aan gehouden maar me laatste menstruatiedag? Ik maak me namelijk toch best ongerust omdat het nu steeds te klein is! Het word nu wel allemaal super in de gate gehouden. Ik heb een zoontje van 4 en die heeft altijd netjes op de gemiddelde groeilijn gezeten.
Hoi Mup86, in principe wordt er altijd uitgegaan van de datum die uit de termijnecho komt. De termijnecho wordt bij 10-12 weken verricht. Er wordt maar heel af en toe om bepaalde redenen de laatste menstruatie aangehouden als termijnbepaling. Dus dat is wel iets om even uit te laten zoeken inderdaad. Ik snap je ongerustheid hoor, maar laat je nog eens goed voorlichten over de termijnbepaling en de groei van het kindje nu. Groetjes Brigitte