Hartvormige baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kangerootje, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Beste verloskundige,

Van de gynaecoloog hoorde ik onlangs dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Er was een tussenschot te zien, en twee holtes ipv één. Dit werd vastgesteld toen hij een inwendige echo deed na een miskraam, met als doel om te bekijken of ik al helemaal schoon was.
    Nu wordt dit over een maand pas onderzocht, maar kunt u mij wat meer vertellen over de consequenties om zwanger te worden en te blijven?
    Klopt het dat je met een afwijkende vorm baarmoeder meer kansen hebt op miskramen?

Groet Kangerootje

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Kangerootje,

er is weinig te vinden over consequenties van een hartvormige baarmoeder. Het wordt inderdaad geassocieerd met miskramen en vroeggeboorte. Maar ook een hartvormige baarmoeder in onder te verdelen in verschillende vormen. De ene vorm heeft meer consequenties dan de andere. Ik heb een site gevonden waarop dit goed is uitgelegd. De site heet Homepage - Medicinfo en als zoekterm tik je dan uterus bicornis (medische naam voor hartvormige baarmoeder). Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

Groetjes Monique

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha Monique,

Dankjewel! Ik ga zeker even op de site kijken.

Groetjes Kangeroo

Deel Deze Pagina