Ik heb vorig jaar september 3e gaatjes laten schieten (staal). Nooit last van gehad. Totdat ik er van de week achter kwam dat het dopje er scheef op zat. Mijn dochter keek even mee en zei… mama, er zit een bultje. En idd, ik zag het ook op de foto. Inmiddels de zweerknopjes uit gedaan en stalen ringetjes erin. Liefst zou ik ze er gewoon uithalen (jammer dan dat ze dicht groeien), maar wordt gezegd dat dat niet mag bij een ontsteking omdat het dan naar binnen kan slaan. Nu spuit ik er 2 keer per dag zoutspray op (speciaal voor piercings, heb ik nog van mijn daith) Wat is jullie advies? Mijn oor is pijnlijk en voelt wat harder aan rondom dat bultje. (Ik kom er niet aan, alleen als het nodig is en ik mijn handen goed heb gewassen met unicura. Wat kan ik er aan doen om te zorgen dat het zo snel mogelijk geneest?
Ik was vrijdag even bij de juwelier voor ringetjes en zij zei dat het echt ontstoken is. Ze zag ook wat pus. Vooral met erop liggen is hij gevoelig.
Voor zover ik er wat over weet moet je wel je oorbel uitdoen, na een klein half jaar groeit het niet meer dicht toch? En blijven schoonmaken. Maar mijn oorbellen heb ik al jaaren en piercings ook dus misschien zijn er mensen met meer recentere ervaring
Die oorbel in of uit zijn de meningen dus over verdeeld. Dat hij dicht groeit zou me niet eens uitmaken. Maar bij mijn daith piercing zei ze als hij gaat ontsteken dan juist erin laten zitten. Als je hem eruit haalt kan de ontsteking naar binnen slaan. Maar ik lees dus zoveel wisselende dingen.
Oorbel erin laten, blijven schoonmaken. Dochter had hetzelfde bij haar tweede gaatje, we hebben wondspray gesprayd van Hansaplast (zit geen alcohol in), bij gebrek aan piercingspray, uiteindelijk kwam alle troep er uit en verdween het bultje Ze heeft er ook een keer mee in bad liggen weken, daarna weer goed schoongemaakt met wondspray.
Ik zou de oorbel eruit halen en een heel klein zweerknopje erin doen dus een staafje van de kleinste mm erin doen Dan blijft het ieder geval open en kan de zooi er makkelijk uit Ik ga ervan uit dat het niet in het kraakbeen zit want dan moet je langs de huisarts Pijnlijk en vervelend en anders oorbel eruit en goed schoonmaken
Nee, hij zit niet in het kraakbeen, dan had ze hem ook niet kunnen schieten. Dan zouden ze hem moeten piercen. Ik ben sinds ik het vrijdag ontdekt heb, extra goed aan het schoonmaken. Hopelijk snel verbetering.
Mijn gaatjes waren regelmatig ontstoken. Ik haalde de oorbel er dan altijd uit en maakte het goed schoon. Vaak was het dan na 2 dagen wel over en liet ik de oorbel nog een paar dagen uit. Sinds ik goud draag heb ik daar geen last meer van. ik zou de oorbel er dus uit halen, goed schoon maken en er verder vanaf blijven.
Het is een vochtbultje. Ik zou aanraden bij een piercingshop een titanium labret (staafje) erin te laten zetten. Dan dagelijks kamillethee badje maken voor je oor. Goed drogen erna, ook na douchen. Wel voorzichtig, beste is met een föhn. Ringetjes draaien teveel. En goldplated is ook niet goed voor gaatjes die nog moeten genezen. Zeker weten geen zweerknopjes erin doen! Veel te kort en teveel druk dan er achter op. Mocht je alleen goudkleur willen, veel piercingshops bieden de mogelijkheid het titanium elektrolytisch te kleuren. Goudkleur kan dan ook. Succes, vochtbultjes kunnen een tijd duren en andere keren gaan ze juist snel weer weg.
Wij maken het dan een paar dagen achter elkaar schoon met soda en gekookt afgekoeld water. Vaak is het na een dag of 3/4 dan weer klaar.
Wat doe je precies als je schoonmaakt? Beste is juist zoveel mogelijk met rust laten. Vochtbultjes komen juist door irritatie door frictie bijvoorbeeld.
Kamillethee heb ik in huis, dus dat kan ik doen. Na mijn daith was het advies alleen af te deppen met keukenrol. Geen föhn, tissues, handdoek of wc papier. Dus dat doe ik nu. Dit ringetje is chirurgisch staal. Hetzelfde materiaal als waarmee het zweerknopje geschoten was. Neem aan dat dat goed materiaal is als ze daarmee zelfs de zweerknopjes schieten?
Alleen die zoutspray erop en daarna droogdeppen met keukenrol. Verder kom ik er niet aan. Het is erger geworden na het wisselen van zweerknopje naar ringetje, waarschijnlijk omdat er toen aangezeten is denk ik. Ik kom er dus verder niet aan. Ook niet draaien, nooit gedaan ook.
Gaatjes schieten is sowieso niet goed. https://images.app.goo.gl/vj7yFyfcdKpugRjP7 Zweerknopjes zijn vaak vrij kort, weinig ruimte voor zwelling. En staal dat goudkleur heeft is plated. Zal vast voor sommige mensen wel werken, maar een goede piercer raadt het af. Keukenrol kan inderdaad ook als je het zachtjes doet en echt schone rol gebruikt. Met zoutoplossing spray ga ik vanuit toch? Ik heb zelf paar jaar geleden mn 3e gaatjes ook laten schieten. Bij een piercingshop zelfs, zo overrompeld dat het geschoten werd. Ook mn eerste echte piercing (rook) daar laten zetten. Maar daar kom ik dus nooit meer, slechte zaak als een piercingshop schiet. Erna nog meerdere piercings laten zetten bij een echt goede zaak. Maar ik had dus ook dat het heel slecht genas. Zelf titanium labretten online besteld met leuke opaal steentjes en toen ging het herstel opeens heel snel.
Dat is niet ontstoken maar litteken weefsel. Dit had m’n dochter ook dit kan je aan laten stippen met zilvernitraat en dan gaat het weg.
Mijn dochter en ik hebben ze tegelijk laten schieten. Door een juwelier, geen piercer. Helaas zit hij er nu al in Ik maak het inderdaad schoon met zoutspray. Die heb ik nog van mijn daith. Waar ik overigens nooit last van heb gehad. Ik zal eens kijken of er dinsdag een piercingshop open is hier. Veel dicht ivm carnaval.