@ konijntje: lekker de tijd nemen voor jezelf en je kindje! Ik weet dat er hier in de omgeving elke week op een vast tijdstip een borstvoedingscafé georganiseerd wordt. Daar kan je kletsen met andere voedende moeders. Ik ben er zelf overigens nog nooit geweest. Misschien wordt er bij jou in de buurt ook zoiets georganiseerd?
Vervelend he die opmerkingen vanuit je omgeving! Danique is nu 15 maanden en krijgt ook nog 3x per dag. 's Morgens en 's avonds voor slapen gaan en 's avonds laat. Soms 's middags nog even maar dat is meer een uitzondering inmiddels. 3 voedingen heeft ze hier ook nog wel nodig ivm KMA en soja allergie en ze drinkt zo'n 100-150cc per keer denk ik, dan is 2 voedingen te weinig.
Je hebt niet het hele stuk gekopieerd, maar juist het belangrijkste stukje weggelaten: "Uit voorzorg wordt iedereen geadviseerd: Geen kruidenpreparaten te gebruiken met venkel (zoals venkelolie), anijs (zoals anijsolie), sassafras of dong quai. Matig te zijn met kruiden als anijs (en producten hiervan, zoals anijsthee, sambucca, pastis en ouzo), venkel (zoals venkelthee), basilicum, pesto, dragon, kaneel, salie en blikjes vis in gekruide saus of olie. Voor zwangere vrouwen en babys wordt geadviseerd: Geen venkelthee en anijsthee te gebruiken, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij babys of om de melkproductie te bevorderen "
Wij hebben binnen onze kraaminstelling ook het advies gekregen om baby's geen venkelthee/water te geven en moeder in beperkte mate (lees 1 kopje per dag).
konijntje: je kan eens kijken op de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk die hebben in verschillende woonplaatsen borstvoeding support groepen. gewoon een groep voedende vrouwen die bij elkaar steun zoeken en lekker kunnen babbelen. aan de rechterkant van de pagina kun je een contact persoon in de buurt zoeken, en dan bel of mail je diegene en die kan jou alles vertellen over de support groep en je in een passende groep zetten, er zijn ook veel borstvoedingscafe's waar moeders 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 weken elkaar opzoeken en ontmoeten. en wie weet bouw je zo contacten op met iemand die ook bv geeft!
Als je in de omgeving van Rotterdam woont, daar is binnenkort een Meet 'n Feed in de buurt van Alexander.
Kwam vorige week spontaan iemand tegen in de supermarkt met een dochtertje van 6 weken oud. We hadden gelijk een klik...en wat blijkt ze geeft borstvoeding en ze gebruikt ook een draagdoek. En het leukste van alles ZIJ wou graag contact houden hihi word er verlegen van...
Totaal OT, maar lalalamanon, ik heb je een tijdje geleden een pb gestuurd. Misschien wil je niet antwoorden, maar het kan ook zijn dat je het niet hebt gezien, vandaar even zo.