hier in het begin hyperlacatatie gehad en een hele sterke toeschietreflex. het spoot er al uit voordat ie uberhaupt begonnen was en altijd verslikken. ook voelde ik het altijd maar de laatste maanden is het helemaal niks meer. het duurt soms zo lang voordat het eindelijk zover is. hij is nogal ongeduldig en het kwam altijd heel snel. sinds het zo lang duurt word ie altijd boos, en gaat ie huilen. misschien dat het daarom langer lijkt, als dat het eingelijk is. ook voel ik de toeschietreflex niet meer maar kan je hier nou nog wat aan doen? soms ben ik zo bang dat er op een dag ineens niks meer uitkomt ofzo.. groetjes
heb ik ook dat het langer duurt dan een paar maanden terug. ik probeer het zelf eerst wat op gang te brengen. vingers rond mijn tepelhof en dan druk ik de tepelhof zachtjes in snelle bewegingen richting ribben. meestal werkt dat wel goed
Ik heb ook een periode gehad dat mijn toeschietreflex erg traag was en onze dochter heel erg boos werd. Ik heb een hele tijd de syntocinon neusspray gebruikt, hielp goed.
Ik heb een tijdje een trage toeschietreflex gehad, nu duurt het soms nog even voor hij komt, vooral 's ochtends vroeg, alsof mijn lichaam dan nog aan het opstarten is . Wat hier helpt: echt ontspannen, niet denken 'wanneer komt ie nou wanneer komt ie nou' want dan duurt het alleen maar langer, probeer aan iets anders te denken. Wat bij mij ook weleens hielp was om al 5 of 10 minuten voor de voeding te bedenken dat ik zometeen zou gaan voeden, zeg maar. En als je kindje boos wordt, even aan de andere borst leggen, daar komt dan ook wel weer een beetje uit en zo hou je hem ook rustig tot de toeschietreflex komt. Spray heb ik een paar keer gebruikt maar vond ik niks en ik wilde er ook niet afhankelijk van worden
Bij mij hielp niets anders. Of iig, Yasemin werd zó boos dat ik met geen mogelijkheid kon ontspannen hoe graag ik ook wilde. Het was telkens grijpen naar een flesje met BV omdat het niet kwam, dus de spray was voor mij echt een uitkomst. Heb het denk ik 1 maand gebruikt en daarna kwam het vanzelf weer. Hier was het trouwens ook niet iedere voeding, alleen 's avonds.
hier was de spray ook een uitkomst, heb niet het idee gehad dat mn lichaam er aan wende....heb het trouwens wel met kolven altijd op den duur nodig gehad... hier had ik in die periode ook ehct een onwijs ongeduldig kind, maakt het soms ook zo frustrerend...
jaa hij is zooo ongeduldig. al toen ie heel klein was, was dat overduidelijk. helaas een eigenschap die die van zn moeder heeft met aankleden, gewoon eten en noem maar op daar komt die eigenschap steeds weer naar boven het is heel lastig inderdaad want je wilt ontspannen zijn maar dan hebbie een ventje die loopt driftig te spartelen en huilen en pakt me altijd heel hard vast. ik wissel hem vaak in het begin een paar keer van kant maar erg ontspannend is het niet maar vind het zo vervelend. schiet vaak echt in de stress omdat de toeschietreflex maar niet komt. misschien maar eens kijken wat er gebeurt met die spray
ik had het een week of 2 geleden ook en we kwamen echt in zo'n cirkeltje terecht. toeschietreflex komt niet, kind gefrustreerd, ik gefrustreerd, toeschietreflex komt door de stress helemaal niet meer. moet er wel bij zeggen dat ik er alleen 's middags last van had. als het gebeurde nam mijn man hem even over om tot rust te komen (scheelde dat hij toen vakantie had) en dan na een minuut of 10 nog een keer proberen. Na een paar dagen hadden we de rust samen weer gevonden en kwam de toeschietreflex ook vanzelf weer.
het is hier al maanden, volgens een maand of 3 al. de ergste stress hier mee hebben we wel al gehad. toen dit net begon wist ik niet wat er aan de hand was en die kleine ging heel hard huilen. maar snap niet waarom het hier dan zo lang aanhoud.. heb niet het idee alsof het nog weg zal gaan eigenlijk
bij sommige vrouwen komt het ook(weet nie of je die al hebt) maandleijks terug door de menstruatie!??
jaa toen die kleine 7 maanden was voor het eerst weer. alleen was het daarvoor ook al helaas. noui ja misschien moet ik maar accepteren dat het er nu gewoon bij hoort. en dat vind ik niet zo'n probleem.. alleen die kleine wel dan moet ie maar geduld hebben