Volgens mij mag er sowieso geen kinderwagen of buggy mee het vliegtuig in. Je mag ze wel als bagage meenemen, maar dan komen ze dus in het bagageruim.
Over het algemeen mag je tot de gate een buggy óf kinderwagen meenemen. Die moet je dan bij het instappen ingeklapt achterlaten en op je bestemming krijg je hem dan of bij het vliegtuig direct of bij de bagageband weer terug (op Schiphol kan dit heeeeeeeeeeeeel lang duren). Een kindje van 6 maanden kan eigenlijk nog niet in een buggy, die geeft te weinig steun. Als je er toch een wil meenemen zou ik er een pakken die helemaal plat kan.
Als je kindje goed kan zitten en de buggy pkat kan, is dat wel zo makkelijk. Een buggy mag mee tot aan het vliegtuig. Maar als je veel wilt gaan wandelen en je kindje zit nog niet (stevig), dan zou je de wandelwagen mee kunnen nemen, al dan niet met het zitje of de bak. Deze moet je inchecken en gaat (meestal) van het gewicht van wat de baby mee mag nemen af (10kilo). Zorg dan wel dat je een draagdoek/zak hebt voor op het vliegveld. Ik had mijn wagen in een oudeslaapzak gedaan, maar je hebt ook speciale tassen hiervoor. Ik was heel blij dat wij de wagen meegenomen hadden, ze heeft er veel uurtjes in liggen slapen. (mijn dochter was vier maanden toen wij zijn geweest) Veel plezier
Ik zou dan kiezen om de wagen in te chekken en voor het vliegveld een draagzak of doek te gebruiken. Is tijdens het reizen iets lastiger maar daar heb je op je bestemming wel profijt van..
Ik Ben vorig jaar toen mijn zoontje twee maanden was naar Barcelona gevlogen. Ik heb daar een kinderwagen gehuurd want was bang dat het personeel op de luchthavens te hardhandig met mijn Bugaboo zouden smijten. Ik had 'm onderweg in de draagzak.
Ik heb de kinderwagen met reiswieg meegenomen toen ze 5 maanden was. In speciale transporttas. Geen moment spijt van gehad! Ze sliep er heerlijk in als wij uit eten gingen. En we hebben heel veel met haar gewandeld daar, zou ik met een buggy niet gedaan hebben.