Hier zijn we wel wat gewend, de meisjes gaan hier al jaren 1x per jaar vliegen op vakantie met hun vader en verder natuurlijk ook vaak weg. De jongens brengen we af en toe ook naar opa en oma...en dan lkr ff met z'n tweeen weg. Laatste keer was 6 dagen naar Malta. Je raakt eraan gewend en ik mis ze dan ook niet echt. Wel fijn om ze weer te zien als we terug zijn natuurlijk.
Misschien dat ik er ook niet zo'n idee in heb omdat ik, als dochter eenmaal op bed ligt, ik gewoon weer Nescio ben en niet alleen mama. En ik zie mijn man dan ook als de man op wie ik verliefd ben in plaats van als alleen papa. Waarschijnlijk zal dat later anders worden als ze groter wordt en veeel meer aandacht gaat vragen, en je de hele dag niets anders hoort dan "mamaaa"
Ik heb er ook geen problemen mee onze kinderen bij familie te laten logeren om zelf met z'n 2-en er tussenuit te gaan. Helaas is het in ons geval wat lastiger omdat de familie ver weg zit maar gelukkig zijn nu m'n schoonouders met pensioen en kunnen ze een keer hier komen. Ik vind het heerlijk even er tussenuit met mn man en we hebben het ook echt nodig. Tuurlijk denk ik aan mn mannetjes en ik mis ze ook maar ik weet ook dat ze het leuk en gezellig bij opa en oma hebben. Die maar al te graag willen oppassen want zoveel quality time hebben ze natuurlijk niet met onze jongens. Ga zelf ook nog wel eens weg terwijl manlief met de jongens thuis is. De laatste keer vond onze oudste dat niet zo leuk. Die wilde een paar dagen lang niet gaan slapen 's avonds omdat hij bang was dat ik weer wegging. Maar ja, hij weet nu ook dat ik wel terugkom
Wij zijn nooit langer dan 1 nachtje weggeweest van de kids. Mijn ouders passen altijd op. Hier heb ik nooit moeite mee. En de kids vinden het ook heel leuk. Ik denk er vaak aan om eens een lang weekend/weekje met mijn man naar de zon te gaan, echt even niks doen, maar ik twijfel heel erg of dit niet te lang is. Ik kan het me dus voorstellen wat je voelt. Hoelang ga je weg? En waarheen?
Valt wel mee die van mij zijn ouder en ben er nog steeds hetzelfde in, maar bedtijd is heilig haha dat wel, na 7 uur ben ik "vrij" hahahahaha
Ik wilde nog even een update doen na jullie fijne tips en ervaringen Ik heb de dag ervoor en de avond van vertrek de ogen uit mijn hoofd gejankt. Gelukkig mochten we van mijn zusje de eerste nacht blijven slapen, zo kon ons meisje even goed aarden voor we de volgende ochtend vertrokken. We hebben een dikke zoen en knuffel uitgewisseld voor we de deur uitgingen en iedere dag even gebeld/geskyped. En.... we hebben haar geen moment "hartverscheurend" gemist en heerlijk genoten van Parijs. Wat was het fijn om even zonder dreinend kind (want ze eten pas om 8 uur en dan is ze al heel moe) aan tafel te zitten, geen middagslaapje meedoen en drie dagen geen luiers. Wow!! Van echt uitgaan of een een flesje wijn doen kwam het niet, mijn mama-ritme betekende dat je me om half 11 op kon vegen, maar dat was helemaal niet erg. En bij thuiskomst ('s avonds laat) een héél knuffelig en blij meisje opgehaald die zich helemaal te pletter had gespeeld bij mijn zusje. Wat had die het goed gedaan, trouwens, ik heb mijn kleine zusje echt onderschat. Anyway, dit hadden we dus veel eerder moeten doen en als het geld het toelaat doen we dit voortaan ieder jaar. Superfijn om weer eens een gesprek af te kunnen maken Jullie hadden gelijk, onze kleine meid vond het echt heerlijk bij haar tante en mijn zusje vond het ook fantastisch.
Hier ga ik dit jaar weer 3 nachten met mn moeder en zus weg, en jongens blijven bij mn man. Maar ik zie er ook altijd tegen op, totdat ik weg ben, dan vermaak ik me prima, gaat de tijd snel enz...dus mijn ervaring is dat het achteraf heel erg meevalt