paar dagen buikpijn rond eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door em1981, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. em1981

em1981 Nieuw lid

26 nov 2008
    3
    0
    0
    Hallo,

Ik ben sinds oktober 2008 gestopt met de pil. Ik had meteen een hele regelmatige cyclus van 32 dagen. Zit nu in de 4e ronde.
    Ik heb tijdens de eisprong steeds een paar dagen erge buikpijn. Ik ben daarom deze maand eens gaan kijken of dat nou voor, tijdens of na de eisprong was met ovulatietesten.
    De buikpijn begon al ruim 2 dagen van tevoren en nu, een dag na de eisprong heb ik nog buikpijn, dus nu al 4 dagen. Het zit onderin mijn buik, aan beide kanten. Als ik hoest heb ik een soort steken.

Ik ben afgelopen maanden steeds maar kort ongesteld, krap 3 dagen, dan heb ik weinig last van pijn en ook maar weinig bloedverlies.
    Weet u waar de buikpijn rond de eisprong door kan komen?
    Vriendelijke groeten,

em1981

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de een voelt de eisprong helemaal niet, de ander heeft een paar dagen rondom de eisprong pijn. Wat je voelt is waarschijnlijk het vocht dat vrijkomt bij het openbarsten van het follikel (schilletje om het eitje) en als dat vocht in je vrije buikholte komt kan dat pijn veroorzaken.

Mirjam

Deel Deze Pagina