Hallo, Ik heb misschien een rare vraag, maar weet niet wat ik er mee moet en of dit vaker voor komt. Mijn cyclus is na het stoppen met de pil netjes 27 dagen gebleven, met 1 uitzondering van 31 dagen (waarschijnlijk vmk geweest). Na mijn laatste NOD, 24 mei jl, heb ik gisteren een positieve ovulatietest gehad. Dat is dus 9 dagen na NOD. Is dat niet heel erg vroeg? En betekent dit ook dat mijn cyclus nu heel kort is, mocht ik nu niet zwanger worden? Hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven. Groeten, Snoopy73
Vroeg ei kan best, ik dacht ook dat ik hem op dag 8 had dus het kan best hoor! En je kan ook gewoon zwanger worden dan, Liefs
Ja kan heel goed, toen ik zwanger was van mijn zoontje bleek ik een week eerder uitgerekend. Dit kon dus alleen maar komen omdat mijn eisprong een week eerder was dan 'logisch' zou zijn. Dus rond dag 7-8.
Zou kunnen! Ik had vandaag ook een posi. ovutest en dat 8 dagen na mijn menstruatie. Het zou dus wel ..
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet in ieder geval dat dit vaker voor komt. Maar is het dan ook zo dat ik dan nu maar een cyclus van 21 dagen zou hebben? Eisprong is toch ongeveer 14 dagen voor volgende menstruatie. Groetjes, Snoopy73
meestal heb je je ei tussen dag 10 en dag 18, en als je een positest heb op dag 9 kan dat dus heel goed want na een posi ovu test duurt het vaak 24 tot 48 uur voor je je ei hebt dus dan zit je op dag 10 of 11...niks aan de hand dus! succes met zwanger worden! xxx
Als je op dag 8 een positieve ovulatietest hebt, is de eisprong op dag 9-10. Daar moet je twee weken bij optellen, dan heb je ongeveer de cycluslengte. Maar de luteale fase kan ook wat korter of langer zijn. Succes!
Dus nu kan het zo zijn dat mijn cyclus korter is geworden, dan tussen de 21 en 27 dagen als ik het goed begrijp. Nou ja, we zullen het zien, hoop het niet natuurlijk. Het was eigenlijk heel raar, want ik gebruik ovulatietesten en volgens het schema van Sensitest moest ik op dag 10 beginnen met testen. Maar ik had op dag 9 opeens zere borsten , niet normaal en nog nooit gehad rond eisprong. Dus is dacht voor de gein ff testje doen en die was dus vet positief. Volgende dag ook nog zere borsten in de ochtend, dat trok 's middags weg en kreeg daarvoor in de plaats lichte buikpijn. Rond zes uur 's avonds weer een test gedaan en die was dus bijna wit. Dus ik heb deze ronde heel duidelijk mijn eisprong gevoeld, wat wel de eerste keer was sinds stoppen met de pil. We zijn nog niet zo lang bezig, 4e ronde word dit, maar toch duurt iedere ronde te lang. Ein mijn leeftijd begint ook mee te spelen, ben 36. Hopen op roze over twee weken dan Liefs, Snoopy
Klopt. Ze zeggen altijd dat je pas rond dag 10/11 moet beginnen met testen. Dat deed ik eerst ook altijd netjes, totdat ik er achter kwam dat ik dan soms de hele maand geen ei had .. Nu doe ik 2 dagen na mijn menstruatie meteen al testen en kwam er dus achter dat mijn ei de ene keer een week na mijn menstruatie is en soms 2 weken erna. Ik blijf dus trouw iedere dag testen je weet maar nooit!! Succes
Goed dat je eerder bent begonnen met testen. Een eisprong is inderdaad niet bij iedereen standaard op dag 14. Dat kan ook eerder of later zijn. Als je eisprong eerder is, is je cyclus over het algemeen dus korter. Ongeveer twee weken na de eisprong kun je ongesteld worden en een zwangerschapstest doen. Succes!
Hallo meiden, Ik heb ff een vraagje tussendoor. Weet iemand of er een verband kan zijn tussen hormonen en hartoverslagen (extrasystolen)? Ik heb daar een paar jaar geleden veel last van gehad en sinds 2 jaar eigenlijk bijna niet meer. Tot 2 weken geleden. Kreeg 3 dagen voor mijn menstruatie er bijna continue last van. Toen mijn menstruatie doorgebroken was, was het over. Nu heb ik er dus alweer last van en dat is 2 dagen na mijn eisprong begonnen. Weet iemand hier iets meer van? Groetjes, Snoopy