Hoi meiden, Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Onze 10 weken oude dochter heeft maandag haar eerste vaccinatie gehad. Toen ze 8 weken was is ze begonnen met "kletsen". Vooral op het aankleedkussen en in de box maakte ze al ontzettend veel geluid. Na de vaccinatie van afgelopen maandag heeft ze nooit meer gekletst. Dacht zelf dat het in mijn hoofd zat, maar toen mijn vriend het net uitsprak begon ik toch lichtelijk in paniek te raken. Is er iemand die het herkend en het kletsen weer terug is gekomen? Ze heeft geen verhoging meer (na vaccinatie max 38.2 gehad), heeft na de vaccinatie wel twee huildagen gehad, maar dit is nu weer voorbij. Ze lijkt ook minder te lachen. Ook bij het lachen kwam geluid mee en bij het kijken naar de mobiel, sinds 6 dagen is er echt geen geluid meer uit gekomen. Kan iemand mij geruststellen of herkent niemand dit?
Lijkt mij zeer sterk dat dit samenhangt met de vaccinatie, is denk ik toeval. Zou me dus niet te druk maken. Miss zit ze gewoon even niet zo lekker in haar vel of heeft ze iets onder de leden? Als je je echt zorgen maakt, Maandag dag even naar de huisarts, dan kan die even naar haar kijken.
er zijn mensen die tegen vaccinaties zijn op internet gaan allerlei wilde verhalen de rondte. ik weet nooit zo goed wat ik daar allemaal van moet vinden eigenlijk, soms vind ik er wel wat inzitten. maar de meningen bijv dat je autistisch wordt van entingen die deel ik dan weer absoluut niet. ik denk (en hoop in jullie geval) dat het gewoon toeval is, want baby's hebben ook sprongetjes. tijdens zo'n sprongetje zijn ze anders dan anders en daarna kunnen ze ineens veel meer. de eerste 2 jaar veranderen kleintjes sowieso constand. het abrubte in jullie geval dat vind ik wel een beetje appart. maakt ze echt helemaal nooit meer geluid? huilt ze veel meer dan anders? merk je echt andere dingen bedoel ik, dat ze zich niet prettig voelt? ik zou ook maandag even naar de huisarts gaan om te zien of ze niet gewoon ziek is. sorrie, dat ik je niet echt gerust kan stellen, vind het heel rot voor jullie. kan me heel goed voorstellen dat jullie je ongerust maken.
Thanx voor de reacties. Ik wacht het nog even af. Ze maakt heel weinig geluid, maar lijkt wel vrolijk verder. Moet zeggen dat ik ook nog eens was gaan googlen na onze ontdekking en dat had ik beter niet kunnen doen. Bel maandag eventueel wel even met de huisarts.
daar was ik al bang voor dat je was gaan googlen. zo te horen zit ze wel goed in d'r vel en maakt ze wel gewoon contakt?
Ja ze maakt contact en eet en slaapt goed. Ben weer redelijk gerustgesteld en Google is euhm niet altijd de beste raadgever heb ik ontdekt .
Kan goed zijn dat ze minder kletst omdat ze vanwege een verkoudheid of zo wat keelpijn heeft. Let vooral niet te veel op bangmakerij over vaccinaties op internet.
Neee zeker niet googelen, daardoor werd ik alleen maar banger toen mijn zoontje gevaccineerd moest worden. Uiteindelijk heeft mama er meer last van gehad dan hijzelf hahaha. Maar het kan wel hoor, mannetje hier kletst hier ook de ene dagen meer als de andere. Meestal kan hij na die dagen ineens weer wat nieuws. Dat is dan wel weer leuk hahaha.
Hallo.. Hopelijk gaat het weer beterder met je dochter. Mijn dochter is nu 11 maanden. Mijn dochter was ook bij alles heel vroeg en vlug. Zo hebben wij misschien maar 1 week dr hoofdje ondersteund, en toen was het al niet meer nodig. Met 4 maanden kon ze een paar minuten blijven zitten. Zo kon ze met 6 maanden zelfstandig zitten. Ook nu is ze nog erg vlot. Wat wel wel merkte was dat ze ineens dingen deed en ze dan ineens niet meer. Dat duurde soms maanden en dan ging ze weer op dr oude gangetje door. Zo ook het optrekken. Ze trok zichzelf op aan de tafel voor het eerst toen ze net 6 maanden was. Vervolgens heeft ze het een maand of twee/drie niet meer gedaan. En toen weer volop. En dit was met meerdere dingen. Maak je eigen niet gelijk ongerust. Als ze goed alert is, wakker is, goed eet/ drinkt en je volgt en doet zoals voorheen (op de geluidjes na) dan is het misschien niet zo eng als het lijkt. Het kan zijn dat ze volgende week weer ineens in dr oude patroontje zit. Mocht je het niet vertrouwen, ga langs de huiarts, of het buro. Geen vraag is stom en schande. Vertrouw op je eigen gevoel.