Ooglidcorrectie

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Op foto's van mezelf valt het me tegenwoordig op dat mijn rechteroog kleiner lijkt dan mijn linker, doordat mijn ooglid daar wat meer is gaan hangen. Niet het einde van de wereld natuurlijk, maar het irriteert me toch, ik ben nog maar 34! Gewoon ter info heb ik een beetje zitten googlen op ooglidcorrecties, en dat ziet er eigenlijk uit als een relatief kleine poliklinische behandeling. Misschien toch wel iets wat ik zo in de komende jaren ergens zou willen overwegen.

Wie heeft het laten doen, en wat zijn je ervaringen, que effect, pijn, kosten, enzv?

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Mijn moeder heeft het laten doen, voor zover ik weet heeft ze weinig pijn gehad en herstel was vrij snel. Qua kosten weet ik het niet maar volgens mij kun je hier ook een vergoeding van krijgen mocht je er echt last van hebben. Als het puur cosmetisch is dan niet dus dat zal dan wel verschillen van kliniek e.d.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Ik heb hier ook last van aan beide ogen en ben ook pas 30.
    Ik heb her en der eens info ingewonnen en mij is verteld dat ik nu nog te jong ben voor een langdurig mooi resultaat. Als ik het nu laat doen zullen mijn ogen weer gaan hangen met de jaren en zal het dus over aantal jaren weer opnieuw moeten.. Ik heb er dus voor gekozen tot eind 30 er mee te wachten..

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik werk op de oogpoli en het gebeurt regelmatig bij ons. Het is een kleine ingreep en gebeurt bij ons gewoon poliklinisch.
    Sommige verzekeraars vergoeden sowieso, sommige na beoordeling foto's en andere helemaal niet en er zijn er ook die alleen een deal hebben met bepaalde klinieken.
    Ik weet de kosten niet precies; volgens mij bij ons 1100 euro, bij de plastisch een kleine 1000 en ik weet er een huisarts hier in de buurt zit die het voor 300-400 euro doet en volgens de oogarts bij ons ziet het er netjes uit.

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Yup, ik heb het 2 jaar geleden laten doen. Ik was toen 31.

Mijn oogleden hingen al redelijk, maar na alle slapeloze nachten met 2 kids en mijn werkstress, zijn ze enorm gaan hangen. Ik had er last van, mede omdat ik een soort eczeem in de huidplooi kreeg.

Ik heb het laten doen bij de Bergmankliniek in Bilthoven. Hij is iets duurder dan gemiddeld, maar voor mij was het het handigste qua reistijd en dergelijke. ik heb er 1300 euro voor betaald. De nazorg vond ik prima geregeld.

De behandeling zelf is mij 10000% meegevallen. De ingreep is uitgevoerd onder plaatselijke verdoving. Het zetten van de verdoving vond ik niet pijnlijk. Ik heb gezellig gekeuveld met de chirurg.
    Wat ik heel raar vond tijdens de ingreep, is het moment dat er een reepje huid weggehaald wordt. Je hebt namelijk je ogen dicht, maar toch zie je fel licht en schaduwen. Daar werd ik iets onrustig van, maar de chirurg keuvelde gezellig verder, dus het moment duurde niet zo lang.

Ik heb er nauwelijks pijn aan gehad. Veel gekoeld met gelmaskers. Je mag de eerste dagen geen druk op je hoofd hebben, dus niet bukken, tillen en sporten.
    Zelf had ik de pech dat ik 2 dagen na de operatie een buikvirus kreeg waardoor ik twee dagen lang heb moeten overgeven. Das niet echt bevorderlijk voor het herstel. Ik was werkelijk bont en blauw, geel en groen rondom mijn ogen en wangen. Het zag er niet uit, maar ik heb geen pijn gehad.

Ik kan het iedereen aanraden! Het ziet er natuurlijk uit bij mij. Mijn eczeem is weg, ik kan make-up dragen, geen hoofdpijn meer! Geen mensen die mij meer vragen of ik moe ben.

Als je nog vragen hebt..... ik hoor het wel

Deel Deze Pagina