Hallo dames Ik heb een vraag ik ben 5,5 week zwanger nu.en wil heel voorzichtig doen ook omdat ik in mei een mk heb gekregen. Nu is mijn vraag ik heb kaarten voor sixflags en al een hele tijd geleden afgesproken maar nu twijfel ik ,bij de attracties staat natuurlijk wel of je er als zwangere in mag.maar zou ik daar op kunnen vertrouwen denken jullie Liefs
ik denk dat het meer om je eigen gevoel is! ik weet het niet, ene kant zou ik het niet doen.. Gewoon omdat ik me daar niet lekker bij voelde.. Maar aan de andere kant, tsja kindje is nog zoooo klein, en zit veilig in je buik! Tsja, dan ist mar net waar jij je goed bij voelt. Voelt het niet goed, moet je het gewoon niet doen! gefeliciteerd !
Het is nu allemaal nog goed beschermd en vaak zeggen ze dat een zwangere er niet in kan ivm een groeiende buik, maar zelf ging ik ook niet in achtbanen toen ik zo pril was als jij..
Ik zou het zelf niet doen, maar zoals al gezegd wordt is het vruchtje goed beschermd. Kijk alleen uit dat je niet in een attractie zo erg heen en weer schud dat je misschien de gordel te hard in je buik krijgt.
Nou achtbanen vind ik niet zo gaaf dus dat scheelt al haha En er zijn natuurlijk genoeg dingen die niet gevaarlijk zij 'n.desnoods loop ik daar gezellig en wacht tot mijn vriendin klaar is haha Dank je dames voor het meedenken Liefs
Nog een aanvulling: ik hoorde van een vk eens dat het in het begin niet zozeer het risico voor de buik is. Want die baby zit idd best goed beschermd Maar de hoeveelheid stresshormonen, adrenaline die vrij komt bij bepaalde attracties is niet zo goed voor de ongeboren baby. Ik ga 7 oktober naar de efteling en ga denk ik in heel weinig, alleen in de dingen waar ik met zoontje samen in kan. Manlief mag lekker de achtbanen afgaan en zoon en ik vermaken ons wel met de 'watjes attracties'
Ik vind achtbanen echt heel gaaf maar vanaf het moment dat ik zwanger was ben ik er niet meer ingeweest. Als het wel misgaat erna dan vergeef je het jezelf nooit.
Toen ik in de efteling was heb ik even staan praten met een medewerker. Waarom hun adviseren dit niet te doen, het heeft te maken met de G - krachten die achtbanen nodig hebben om hun toeren te kunnen maken, die zijn slecht zijn voor de baby en kunnen een miskraam veroorzaken of een vroeg geboorte.. Ik zou zelf ook niet doen, vind het dan ook onverantwoordelijk. Natuurlijk willen ze ook niet aansprakelijk worden gesteld op het moment dat er wel wat mis gaat, logies !
Toen ik 5 wk zwanger was van mijn 2e kindje, zou ik met mijn klas op schoolreis gaan naar een pretpark. Ik heb toen ook overlegd met huisarts, en die adviseerde idd om NIET in de attracties te gaan waarbij stond dat je er als zwangere niet in mocht. Ook al is het nog pril. Stel dát het mis gaat, dan vergeef je het jezelf nooit....
Dit dus.. Het zijn niet alleen de beugels, ook zeker de G-krachten. Je kunt je natuurlijk afvragen tot in hoeverre een baby van 5 weken daar iets van meekrijgt. Een hoop mensen zullen als argument geven dat hij/zij nog achter je schaambot zit, maar voor zover ik weet beschermen botten niet tegen G-krachten Ik zou het nóóit doen.