Mijn dochter is vlak voor haar derde verjaardag zindelijk geworden, uit haar zelf, geen gepush. Nu sinds 4 dagen heeft ze steeds voordat ze moet plassen wat druppels in haar onderbroek, ik laat haar wat meer plassen. Maar het maakt niks uit. Over heel de dag gebruikt ze soms wel 5 schone broekjes. Ze plast gewoon de zelfde hoeveelheid als normaal, dus niet echt een blaasontsteking. Weet iemand precies wat de oorzaak kan zijn? Of wel eens meegemaakt?
Kan idd zijn dat ze te laat naar de wc gaat om te plassen, mijn dochter was vanaf 2 zindelijk en met 3,5 gunde ze zichzelf opeens niet meer de tijd om te plassen en had ze regelmatig druppels in dr onderbroek of zelfs een natte broek. Het enige wat je kan doen is goed opletten of je ziet dat ze aan t draaien is en haar regelmatig naar de wc sturen om even te plassen.
nou het is dus vanzelf over gegaan, ze perste haar urine eruit alvanaf ze zindelijk is. Ik heb haar geleerd niet meer te persen als ze moet plassen en nu heeft ze heel af en toe nog eens wat druppels maar echt nihil. Ik had ergens gelezen dat urinepersen heel slecht is voor de blaas/bodembekkenspier en uiteindelijk kon leiden tot een luie blaas/bodembekkenspier. Vandaar de druppels, gelukkig kon ik er tijdig wat aan doen!