Mijn dochter Semantha is nu 2,5 jaar oud Ze is heel druk ze is mettee wakker en zet alles ook metteen op de kop We zijn ook in het ziekenhuis geweest en ze is aangemeld voor het vto team. in dat team zit een kinderarts pedagoog en een fysio en psygiater en die gaan haar opseveren. maar ze krijg op dit moment helemaal niks van het ziekenhuis dus ik ben opzoek gegaan naar homiopatische medicijnen ze krijgt nu Eye Q een soort vis olie wij zijn net begonen dus we merken het niet helemaal maar ik weet het soms echt niet ik word helemaal gek van haar alles wat ik opruim haalt zij weer overhoop ze luisteren ook heel slecht echt een drama soms je kunt nergen met haar op visite want je ben altijd met haar bezig help wie heeft makelijke tips voor mij of heb je zelf ook z'n druk kind kunnen we er dan misschien over babbelen Liefs roelien
Ik denk dat "druk' voor ons 3-jarig zoontje nog zwak uitgedrukt is. je merkt dat ie erg intelligent is en dus dingen gauw snapt, maar op de 1 of andere manier als ik hem waarschuw om es rustiger aan te doen komt hier geen merkbare reactie op. Dit zorgt er wel voor dat ik gauw uit mijn slof schiet, terwijl ik niet eens het idee heb dat het expres gebeurd. Wij hebben nog geen prof hulp hiervoor ingeschakeld, aangezien hij in aug naar de bschool gaat en ik es wil zien hoe hij dit doet. Mijn zoontje is vnl erg lawaaig tijdens het spelen. Altijd gillen, gieren, met dingen gooien. Laangzaam zwakt dit iets af, maar het blijft druk. Ik kan er trouwens iets beter tegen dan mijn man die thuiskomt van zijn werk en het graag even rustig wil ! Jammer, maar helaas Hoe is jullie kindje dan in de omgang ? net zo lawaaig en druk of "alleen" druk ? Ik heb al gedacht om eens na te laten kijken of hij geen ADHD heeft, maar diep in mijn hart denk ik dat hem niets mankeert en hij gewoon erg druk is....
nou ik heb tijdens mijn zwangerschap 5 x in het ziekenhus gelegen met een nierbekontsteking en ook heel veel medicijnen gehad ik denk zelf dat het daar aan lig maar het ik niet bewezen of zo nee maar wel heel veel lawaai enzo maar ze kan ook moment heel lief spelen
Hier hetzelfde, alhoewel ik niets tijdens de zwangerschap heb gebruikt. Als baby was hij juist betrekkelijk rustig, maar gaandeweg wordt het erger. Vandaag ook weer zo'n dag. Even naar de winkel"niet weglopen he? ". Het woordje nee is zijn mond nog niet uit of hij zet het al op een lopen. En terugroepen werkt pas als je je al volledig hebt lopen opfokken. Vanavond ligt hij ook al vroeg in bed omdat hij niet wilde luisteren. Toch is het best wel een lief kereltje. Hij wil alles wel voor ons en zijn broertje doen en vindt het vreselijk als je boos op hem bent. Zelf denk je dan: als je dat zo rot vindt, waarom gedraag je je dan zo? Maar ja, het is ook geen gemakkelijke leeftijd en hij heeft ook genoeg meegemaakt. Geemigreerd naar italie en weer terug oa.Misschien speelt dat ook mee ?!
Hallo Misschien een TIP! Ik heb eens een keer gehoord , dat als je je kinderen producten geeft waar geen kleurstoffen in zitten dat ze dan ook rustiger kunnen worden. Vaak zit er in normale ranja , snoepjes, ijs enz, te veel kleurstoffen. Ga je producten eens af en kijk waar je kleurstoffen in hebt zitten en of je ze kunt vervangen door producten zonder kleurstoffen. Producten zonder kleurstoffen zijn vaak te koop bij de biologische winkels. Hoop voor jullie dat je er wat aan hebt en dat het ook helpt! Succes!
Dat over die kleurstoffen heb ik ook gehoord. En dus ook niet zo veel snoepjes. Volgens mij is het ook de leeftijd hoor, ze gaan dingen ontdekken en leren dat ze ook hun eigen wil hebben, dus niet luisteren naar wat jij zegt. Mijn kindjes zitten ook in deze fase en anderen vind ze ook wel eens druk. Ik vind dat ze tegenwoordig heel snel het etiketje ADHD krijgen op geplakt. Hoe bozer jij word of opgefokt, hoe erger het bij je kindje word. Dit merken ze meteen. Is moeilijk dat weet ik. Maar als jij ontspanner ben zijn hun dat ook. Succes en misschien komt er wel wat uit de onderzoeken. Sterkte.
ja die kleurstoffen doen we al en we kunnen wel zien dat het wel wat minder druk is maar ik er zijn nu wel meerder dingen met semantha aan de hand we zijn nu met homiopatie tabeltten maar we merken ook dat die aan slaan groetjes roelien
Hallo roelien, Bij mijn jongste zoon van bijna 5 is deze week ADHD vast gesteld na vele onderzoeken.(zie schoolgaande kinderen en pubers) Zelf had ik ook zoiets van... ach de buitenwereld drukt gelijk overal een stikker op... druk gedrag, ach zal wel ADHD hebben. Hem aangemeld om eigenlijk het tegendeel te bewijzen dat hij geen ADHD zou hebben... maar helaas deze keer had de buitenwereld wel gelijk Wat ik voorheen al deed is dat hij absoluut geen chocolade krijgt, geen pindakaas en inderdaad geen kleurstoffen en kunstmatige suikers. Daarnaast heb ik een vast dagschema en dat werkt bij hem en zijn broer uitstekkend, verder negeer ik alle negatief gedrag en beloon ik juist het positieve gedrag wat nu ook zijn vruchten gaat afwerpen. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel hulp bij krijg. Hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes nimian