Ik heb een paar vraagjes over de flessen: Hoeveel moeten ze minimaal aan flessen krijgen rond de 9 maanden? Wat is belangrijker dat ze binnenkrijgen: fles of fruit/groente/brood? Rick drinkt nu af en toe z'n flessen niet meer leeg. En ik vraag me dus af of ik hem dan gewoon minder kan laten drinken of dat het beter is om fruit/groente/brood wat minder te geven. En ik lees nu af en toe dat mensen rond deze leeftijd al drinken uit een tuitbeker geven. Maar gaat dat niet veel te snel dan? Want eerst werd er altijd gezegd dat ze best 15-20 minuten over een fles mogen doen. Ik geef Rick z'n gewone flessen nu met speen 4 van avent. Maar hij kan het ook makkelijk met de papspeen alleen gaat dat dus heel snel. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb de voedingsschema's zo niet bij de hand. Weet eet mijn hoofd dat 7-9 maanden zoiets is: 2 flesjes of pap, fruit, groente+rijst/aardappel/pasta+yoghurt na en een boterham. Weet alleen niet hoe het daarna is.. Rond de 9 maanden verdwijnt de zuigbehoefte meestal. Dus dan zit je niet perse aan die flesjes vast. Maar dat verschilt natuurlijk per kind!
Hoeveel krijgt Rick nu nog aan flesjes? Ik zal mijn schema er eens bijzoeken, heb het toevallig van de week in een ander topic neergezet
Hier is ie dan: 8 uur flesje 210+7 spelen/knuffelen 10 uur fruithap (ongeveer 200 gram) slapen 12 uur Bambix gemaakt met 180+6 (want ze wil geen brood) 13 uur/ 13.30 uur slapen 16.00 uur flesje (180+6 of 210+7, net hoeveel honger ze heeft) spelen/knuffelen 18.00 uur warme hap (ongeveer 200 gram) 19.00/19.30 slapen
400cc totaal aan zuivel, dus ook yoghurt en kwark is al genoeg. Er wordt wel aangeraden om met deze leeftijd inderdaad over te stappen op een beker, omdat dat beter voor ze is. Maar als je kind alleen maar na een fles slaapt, dan blijf je die natuurlijk nog een poosje geven.
Dus dan zou hij aan 2 flessen van 180+6 al genoeg hebben. een bord pap (180+6+bambix) Een boterham met een flesje van 150+5 fruit groente met soms wat yoghurt fles van 190+6 met 2 schepjes bambix. Ik heb het fruit al naar de middag geschoven omdat hij 's ochtends vaak lang slaapt en het anders dus te dicht op elkaar komt te zitten. Ik ben nu ook aan het overstappen naar de standaard voeding, want hij krijgt nog steeds forte.
Ben deze week bij het CB geweest, en daar vertelden ze mij dat Seff nog 600cc melk nodig had. ik vroeg dit omdat ik hier inderdaad wel eens las dat sommige kindjes al op 2 flessen zaten, maar mij werd verteld dat je dat pas met 12 maand doet. dus ik hou het nog even op 3 flessen!
600cc is veel, met 6 maanden is 500cc al goed hoor. Hangt natuurlijk een beetje af van hoeveel je kind ernaast eet, maar als je kind veel melk drinkt is er ook minder ruimte voor ander eten.
@dirksmama 600cc is te veel dus? ik geef 3 flessen van 180 + 6 waarvan 1 met bambix en de laatste met nutrix.. voor de rest eet hij een broodje + drinken en fruit (2á3 stuks) en een warme hap (vers gemaakt) + yoghurt en dat eet hij allemaal op laat nooit wat staan... maar jij zou de flessen iets kleiner maken? liefs Emmie
ik ben ook bij het cb geweest en het is niet 600 cc melk wat ze nodig hebben maar 600 cc vocht, waarvan minimaal 300 cc melk (max 700 cc melk)
't Is veel, niet TE veel. Ik neem aan dat het CB naar je kind gekeken heeft toen ze zeiden dat 600cc goed was. Langzamerhand kun je wel wat minder gaan geven, of een deel van de flessen vervangen door bijvoorbeeld yoghurt. Yoghurt telt ook mee in de hoeveelheid zuivel op een dag overigens. Met een jaar moet je zo tussen de 300 en 400cc uitkomen. Dat gaat vanzelf als je kind meer dingen gaat eten en tussendoor bijvoorbeeld water of thee gaat drinken.