Op het CB hebben ze gezegt dat ik nu moet proberen om amy s'ochtends brood te geven zodat die ochtendfles wegvalt, maar ze is s'ochtends niet echt gek op brood dus dat gaat voorlopig nog niet lukken. (ik eet trouwens s'ochtends ook bijn nooit) En ik heb het gevoel dat ze die 3 flessen nog echt wel nodig heeft... Maar hoe kom ik nu van 3 naar 2 flessen, kunnen jullie mij helpen? En zijn er nog meer die met 1 jaar 3 flessen geven?
Wanneer geef je de andere 2 flessen dan? Hier zijn we nu net begonnen met een boterham tussen de middag en een kleinere fles erbij... die fles gaat hier op een gegeven moment als eerste weg, gewoon wat meer brood dan en ander drinken erbij... Mag je het ook niet gewoon in pap van een bord geven 's ochtends?
Je hoeft niet perse die ochtendfles weg te laten natuurlijk, dat kun je ook met een andere fles op de dag doen. Of je verdeeld de hoeveelheid melk over 3 flessen, zodat ze kleinere flessen krijgt (van elk 100cc). Gewone dagmelk i.p.v. kunstvoeding wil ook nog wel eens verschil uitmaken (als je kind niet allergisch is). Als ontbijt kun je ook een bordje pap geven, dat eten trouwens ook zat volwassenen!
Hier vanaf 9 maanden 's ochtends een bord pap en tussen de middag een fles. Misha gaf zelf aan de avondfles niet meer te willen. Ze had genoeg aan haar warme hap (waarvan ik vanaf die tijd ook wat meer ging geven) en joghurt toe. Vanaf 11maand en 3week ben ik overgegaan op volle melk en krijgt ze 's ochtends een bordje pap van 180cc melk + bambix en voor haar middagslaapje krijgt ze een flesje melk van 100 tot 120cc..