Paar maanden eerder stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smurfin90, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Wat we onder ontpillen verstaan, geen idee, maar ik weet wel dat ik echt 60 dagen moest wachten op m'n menstruatie. Ik was ook al een ruim jaar voor wij begonnen gestopt met de pil, en joh wat was ik blij dat ik niet eerst moest wachten op een fatsoenlijke cyclus. En natuurlijk kan je zwanger worden als je stopt met de pil, dit is niet bij iedereen het geval en het wil ook niet gelijk zeggen dat je geen eisprong hebt he.
    Nouja, als antwoord op de vraag van ts, nee het heeft hier geen vruchten afgeworpen. Maar dat zal een andere oorzaak hebben als het eerder stoppen met de pil.

2. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja geen idee of ontpillen bestaat, ergens heb ik zelf het idee van wel.
    Heb zelf het gevoel dat het je lichaam goed doet om eerder te stoppen met de pil.

Daarbij lees je vaak verhalen over mensen die maanden moeten wachten tot ze hun eerste menstruatie krijgen naar jaren pilgebruik.
    Uiteindelijk lijkt mij dat dit dan toch met de pil te maken heeft.
    Mijn cyclus was de vorige keer gelukkig redelijk, begon geloof ik met 31 dagen en de 4e maand zat ik keurig op 28 dagen.

Nu zit ik waarschijnlijk op 34/33 dagen, herken gelukkig goed mijn eisprong.
    Vorige keer testte ik ook elke keer positief bij dat gevoel, dus hoef gelukkig niet te temperaturen of te testen.

3. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik heb het niet gedaan, omdat ik eerst nog medicatie af moest bouwen. Ik wilde eerst een tijdje helemaal 'clean' zijn voordat ik zou stoppen met de pil. Anders was ik wel alvast gestopt met de pil, omdat ik graag wilde zien hoe het met mijn cyclus zou gaan.

4. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn ogen is ontpillen alleen maar een benaming voor de "ontwikkelingen" als je stopt met hormonale anticonceptie. Dus het oppakken van je cyclus met alle bijbehorende "symptomen". Natuurlijk weten we wel dat de hormonen van de anticonceptie niet zo lang in ons lijf blijven. Het is gewoon een benaming.

On topic: Als ik had geweten dat het zo lang zou duren voordat ik weer een eisprong zou krijgen was ik waarschijnlijk ook eerder met de pil gestopt. Heb er 4 maanden op moeten wachten en dat was niet echt een leuke manier om met je kinderwens te beginnen. Dus ik vind het helemaal begrijpelijk dat je dit doet.

En aan de Coach. Wat mij altijd even beetje tegenstaat is niet de info die je geeft maar de toon waarmee je die info brengt. Wellicht zou je daar nog aan kunnen werken?

5. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Klopt.

Ik doe mijn best, maar soms heb ik het idee dat ik me hier altijd ontzettend moet verantwoorden, terwijl truus-met-een-hoed de grootste onzin kan neerschrijven zonder dat er een haan naar kraait. Bij mijn weten heb ik hier nog nooit 1 ding verteld dat niet klopte. Ik probeer steeds alles wat ik schrijf wetenschappelijk te verantwoorden, ik duik voor jullie de onderzoeken en de boeken in, en ja, dan komt het misschien soms wat bot over allemaal... maar ik zal er op letten ;)

6. Logan

Logan Niet meer actief

Maar, no offense, kom je hier dan alleen maar om wetenschappelijke feiten op tafel te gooien? Ik vind het zelf namelijk prettig om ook ervaringen te lezen van anderen. Want inderdaad, ik vind je vaak vrij bot en betweterig overkomen.

7. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou je sieren. Truus met de hoed heeft vaak wel het een en ander mee gemaakt en is dan ervaringsdeskundige. Dit is waar we meestal graag "op zitten te wachten", omdat we er zelf ook wel de boeken over in kunnen duiken. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die het inderdaad niet helemaal bij het juiste eind hebben, maar het is evengoed hun eigen waarheid en die dient denk ik serieus genomen te worden. En dan is de toon heel erg bepalend voor hoe iets wordt gelezen. En misschien is het ook gewoon het verschil tussen mannen en vrouwen ;)

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Het zal goed bedoelt zijn maar ook in de wetenschap heb je uitzonderingen en dan is gedeelde smart halve smart. Het is de toon die de muziek maakt en als je bijv wel 3 maanden moet wachten op een natuurlijke menstruatie zit je niet te wachten op een betweter die zegt dat het wetenschappelijk niet kan ;)

Nogmaals je hebt de beste bedoelingen maar bedenk ook wat je publiek is en wat je doel is (helpen of gelijk krijgen).

Enne de hormonen helpen ook niet mee ik trek het een stuk slechter sinds ik zwanger ben :p ;) maar goed volgens mij is ons punt duidelijk ik hou erover op :)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben geen 'coach', maar ik geloof wel degelijk in het nut van stoppen met de pil en je cyclus op gamg laten komen. Je ziet vaak genoeg dat de eerste rondes hartstikke onregelmatig zijn en het lijkt mij juist prettig dat de 'rust is weergekeerd' als je ervoor gaat. Zeker als het je allemaal nogal bezighoudt (en dat geldt voor vrouwen die hier meeschrijven meestal wel). Vrouwen die zich niet druk maken, gewoon stoppen met de pil en heel relaxed wel zien hoe het loopt, die schrijven vaak niet op een forum ;)

10. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik denk dat 'ontpillen' meer van toepassing is geweest als je regelmatig de pil door hebt geslikt. Dan kan alles nogal in de war raken. Tenminste, als je dat te lang deed. Dat is ook een reden geweest dat ik een paar jaar terug een tijdje ben gestopt met de pil. Het duurde lang voor ik ongesteld werd en vervolgens om te 2 weken door de pil heen.
    In oktober ben ik gestopt en mijn cyclus was weer gewoon gelijk normaal. Varieert wel van 28 tot 31 dagen. Maar dat is niet zo bijzonder lijkt me.

11. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet dat dat niet kan? :(

Mijn taak als coach is niet om mijn ervaringen te vertellen (dat kunnen anderen hier veel beter). Ervaringen zijn misschien leuk of troostend om te horen, maar soms ook misleidend. Ik ben er om te proberen de wetenschappelijke realiteit te tonen. Die komt niet altijd overeen met de wat jullie ervaren of willen lezen, maar ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in dan de willekeurige mening van Truus. Dus als ik schrijf dat ontpillen niet bestaat, dan is dat ook zo, het bestaat niet. Wat wel kan is dat je lichaam tijd nodig heeft om de cyclus weer op gang te trekken, maar dat heeft niets met de pil te maken die nog in je lichaam zou zitten. Bij de overgrote meerderheid van alle vrouwen herneemt de cyclus overigens zonder problemen. Is het dan zo gek dat ik zeg dat het bij de meeste vrouwen nergens voor nodig is om op voorhand te stoppen met de pil? Je mag, je kan, maar het heeft weinig nut (tenzij voor je eigen gemoedsrust).

Zoals ik al eerder zei, ik weet heus wel waar ik over praat. Ik heb niet altijd evenveel tijd en daarom zijn mijn antwoorden misschien wat kort door de bocht, maar ik zal proberen wat diplomatischer te antwoorden de volgende keer. Iedereen tevreden nu? ;) Of moet ik mijn diploma opsturen naar het beheer?

12. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff aan dovemansoren gericht dus. De tact waar we jou mee proberen te benaderen is iets waarvan je zou kunnen leren.

Reageer aub nooit op een topic wat ik heb geplaatst. Ik vraag me echt af wat je hier op het forum doet. "Wij" vinden jou niet leuk en jij "ons" niet. Hou het lekker bij je eigen praktijk oid waar de mensen wel op je zitten te wachten.

TS: excuus voor het verstoren van je topic!

13. Logan

Logan Niet meer actief

Waarom zou je je diploma naar beheer sturen? Ben je door ze aangenomen om die functie te vervullen? Ik ga gelijk even opheldering vragen aan ze.
    Ik vind je echt in de meeste topic zo onvriendelijk als maar kan namelijk. Het wordt je gezegd door een aantal en vervolgens denk je 'ach boeien, ik ben een man en ik weet wat van wetenschap.'
    Nou ik kan je vertellen dat ik ervaringen fijner vind dat bijdehand geneuzel. En zo zijn met mij meerdere vrouwen, misschien handig om te weten als je gewaardeerd wil worden in je hobby.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Sorry ts :).

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Ook onzin, heb jaren de pil geslikt zonder onzinnige 'stopweek' en had gelijk een cyclus van 27 dagen. Het is per vrouw gewoon ontzettend verschillend. Doe waar je je goed bij voelt, als dat voor jou nu al stoppen met de pil is, is dat zo.
    En mocht het even duren voor je cyclus zijn natuurlijke beloop weer aanneemt is dat dan mooi meegenomen.
    Al is die 28 dagen ook maar gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en alleen maar statistiek;)

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Tja en ik vind wetenschappelijk onderbouwd geneuzel juist wel weer interessant, de manier waarop het gebracht word is alleen misschien meestal niet zo tactvol. Maar tja mensen die wetenschap interessant vinden staan over het algemeen nou niet bepaald bekend om hun tact.

17. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

He zie dat je weer zwanger bent gefeliciteerd!

18. Logan

Logan Niet meer actief

Maar ik vraag me af waarom je hier iedereen de les komt lezen. Zo komt het op mij over namelijk. Ook ik vind wetenschappelijk o onderbouwd geneuzel best interessant maar ik vind de toon waarop niet zo geslaagd.
    Daarbij lijkt het nu net op beheer hem hier zo in die functie geplaatst heeft en zo kan iedereen wel een functie verzinnen toch?
    Genoeg geërger voor vandaag ;)

19. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind wetenschap zeer interessant en hou me er ook veel mee bezig op allerlei fronten en de mensen in mijn omgeving ook en die hebben allemaal een zeer gezonde mate van tact. Dus dat beperkt zich dan tot jouw omgeving wat mij betreft.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!

20. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat ze erop antwoorden! Zou je het me willen laten weten in een pbtje?

Deel Deze Pagina