Hallo allemaal, Ik ben bezig met de geboortelijst/kadolijst (is de gewoonte hier in België, weet niet of dat in NL zo is), in juli hebben we afspraak in de winkel dus daar zullen ze absoluut het antwoord weten maar ik stel mijn vraag toch ook al even hier. Zetten jullie het badje + badstaander mee op de geboortelijst? Of is dit handiger dat het al klaar staat voor het kindje er is? Ik denk dat moest niemand het kopen van onze lijst, we het nog steeds kunnen gaan halen van zodra we het ziekenhuis verlaten? Wat doen/denken jullie? Alvast bedankt voor jullie reacties/ervaringen Groetjes, Kimmytje
Onze ouders en zussen hadden voor de geboorte al naar de geboortelijst gekeken en de belangrijkste zaken gekocht. Dat waren dan dingen zoals de maxi cosi, draagmand, koets en ook het badje. Als je het zo niet kan regelen, zou ik precies ook het badje al kopen. Badstaander heb je eigenlijk niet nodig, maar als je die wil, kan je die gerust op je lijst zetten.
Bij ons is er ook de mogelijkheid om de lijst eerder dan de bevallingsdatum online te zetten. De kans is dus zeker aanwezig dat iemand dit al koopt. Sowieso wil ik ook een badstaander. Ik ga het mss eerst zo proberen... Is niet erg duur maar als je het kan krijgen is dat mooi meegenomen
Ja tuurlijk. Zo'n badje wordt denk in ook snel gekocht, want mensen redeneren dan dat je dat toch nog heel lang gaat gebruiken en dan kopen ze dat graag
Ik zou juist niet het badje kopen, als ik zo'n lijst onder ogen kreeg. Vind het geen 'leuk' cadeau om te geven, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou dan eerder een mooie voetenzak of wikkeldeken of noem maar wat op kopen, want die 'zie' je nog wel eens als hij gebruikt wordt. Zo'n badje is puur praktisch, staat op de slaapkamer, en zie je nooit meer. Maar dat zou mijn reactie zijn hé!
hier hebben ze gezegd alles op de lijst zetten , zelfs dingen die je zelf koopt , je kan het ook voor de geboorte kopen van je lijst hoor
Ja, heb ik ook al gehoord, dat je het al meeneemt naar huis maar het wel op de lijst zet en dat iemand het dan zo kan betalen. En indien dat niet gebeurd betaal je het alsnog zelf als je de lijst gaat afsluiten. (ben ik daarnet te weten gekomen)
Huh, maar dan betalen mensen voor een cadeau dat ze niet meer kunnen geven omdat je 't al mee naar huis hebt genomen? Ik zou de basis altijd zelf kopen en niet op de lijst zetten. Op de lijst zet je dan idd een mooie voetenzak, een kinderstoel, mooie kleertjes in een maatje groter dan je na de geboorte nodig hebt, knuffeltje, speelgoed...
Neen, hier kan je het meenemen en op je lijst laten staan, de lijst staat online dus de meesten kopen zo en anders word het zo doorgegeven als je het al mee hebt. Al de andere basis spullen kopen we sowieso al aan omdat ik graag wil dat bedje/kamer/wieg/park al allemaal aangekleed staat tegen de bevallingsdatum.
Vind het zelf ook raar hoor Maar als het zo kan, zou dat wel leuk zijn. Ik hoor het wel volgende maand als we onze lijst gaan leggen
Badje incl. standaard ben je denk ongeveer evenveel kwijt als een voetenzak, denk ik. Alhoewel, de zak die ik graag wil hebben is wel een beetje duurder...
Ik weet niet waar je lijst ligt maar in de grote ketens zoals Dreambaby en Paradisio is het zo dat je bij het afsluiten van de lijst een waardebon van 10% krijgt op het totale aangekochte bedrag. Dus is het heel handig om eerst alles op de lijst te zetten, en dan zelf de dingen eraf halen die je al in huis wilt hebben. Dan heb je daar ook de 10% op.. Onze lijst ligt bij paradisio en tot nu toe staat nog bijna alles gewoon op de lijst maar binnenkort ga ik dekentjes en lakentjes eraf halen om alles klaar te kunnen zetten. Wij hebben een wastafel met badje onder en hadden die eerder al gekocht in een andere winkel omdat die net -20% was Als we ze nog niet gehad hadden, had ik het denk ik wel nog op de lijst gelaten.. Want zoals je zegt, als je het van niemand krijgt kan je ook je partner het nog laten ophalen de dag dat je naar huis mag.
Onze lijst zal bij de kinderplaneet liggen. We gaan idd verschillende zaken er al op zetten (zoals bedomranding, parkbekleding...) en die er dan zelf afhalen/kopen. Daar krijg je ook 10% (een waardebon van dat bedrag) op het einde idd