Hoi allemaal wie ooh wie heeft er voor ons de gouden tip? Volgende maand vliegen we om 19.45 naar mallorca..heerlijk,maar...... Onze dochter van dan 14 maanden ligt altijd al om 19.00 in bed, we komen in het app. Aan rond 24.00.. In de middag wilt ze vaak niet slapen, vaker niet dan wel..ze slaapt dan tot de vol Gende ochtend 08.00 dan slaapt ze weer van 10.00-12.00 en daarna dus niet meer. Gevolg is na t eten is ze moe enslaapt ze dus de hele nacht..ideaal maar ja nu z tten we dus in de lucht..ik merk dat ze erg van de structuur is..ik heb al gedacht om het avondeten rond 14.30 te doen dan badje bedje zoals we savonds doen maar trapt ze hierin???en is dit wel verstandig..vandaag was ze om 18.00 echt goed uit dr hum dat ik dacht helpppppp gelukkig hoeven we vandaag niet!!! Wie heeft er een tip,idee of ervaring? Alvast superrrr bedankt!!
Gewoon, thuis routine houden zoals elke dag. In het vliegtuig lekker op schoot houden, in het appartement warm badje en lekker in bed en volgende dag gewoon weer doen zoals jullie alle dagen doen.
Dat is natuurlijk het beste.. Maar dat zou betekenen dat ze ruim 12 uur niet slaapt of ze valt in slaap in de taxi maar ookdaar zit ze op schoot. Het is zo'n kind die ook niet in de kinderwagen slaapt laat staan op schoot.. Miss maak ik me druk om niks, maar wil het beste voor haar en een prettige vlucht
Ik maakte mij daar ook wel druk om maar ik heb heb het gewoon over me heen laten komen. Wij vlogen om 8 uur 's avonds vanaf Munster naar Antalya. Gelukkig had dochterlief (toen ook 14 maanden) nog even lekker in de auto geslapen (ca 1 uur) en hebben we haar op de luchthaven een warme maaltijd gegeven. In het vliegtuig heeft ze amper geslapen ondanks dat het avond en nacht was. Maar ze vond alles en iedereen reuze interessant dat ze helemaal niet vervelend is geweest. Tijdens de transfer naar het hotel is ze in slaap gevallen. Eenmaal in het hotel hebben we even gerelaxed en is ze na een flesje zo weer in slaap gevallen. Om 10 uur 's morgens werden we wakker en dat was ook mooi want we hadden gelijk een nieuw ritme te pakken zodat ze 's avonds ook wat later naar bed kon gaan. Ik zou gewoon je ritme op de dag van vertrek aanhouden zoals altijd en verder gewoon maar kijken hoe het loopt. Het vliegen met een dreumes is mij 100% meegevallen en in oktober gaan we weer!!
Je kunt er toch niets aan veranderen en je kunt je dochtertje ook niet dwingen om te gaan slapen dan wel om wakker te blijven . Het komt zoals het komt! Wij hebben alle mogelijke vliegtijden al gehad met onze oudste, overdag, 's avonds, 's nachts (vertrek om 24 uur, dat was wel heel ellendig) - het regelt zich vanzelf wel. Verschilt waarschijnlijk per kind maar onze dochter slaapt onderweg weinig en als we 's nachts aankomen is ze de volgende dag wel weer gewoon op haar normale tijd wakker, is 1 dag lastig maar daarna is het weer goed allemaal.
Ook ik heb me daar druk om gemaakt, maar dat helpt toch niets. Het gaat zoals het gaat en uiteindelijk zullen we onze eindbestemming halen, hoe dan ook Wij vliegen om 04.00 van amsterdam naar Dalaman en dat betekend 19.00 kind naar bed en wij niet veel later. 23.15 kind uit bed, in de auto en aanrijden naar het autohotel. 01.00 ongeveer onszelf tot 04.00 zien te vermaken op schiphol. Hopen dat kind slaapt in de buggie. 04.00 Vliegtuigen met speen en knuffel op onze schoot. Na het landen nog een uur tuffen met een busje naar het hotel. Ontbijt en spelen en later een tussendoortje eventueel lunch. En dan papa en kind naar bed. Mama+ handdoek+cocltail? slapie doen aan het zwembad onder een parasol haha! Tja... ons kind kan het lang volhouden als het moet. Gisteren 3 minuten geslapen in de auto. Daarna niet meer want blijkbaar vond hij dat genoeg. Bij thuiskomst in bed gelegd en vervolgens een uur spelen in bed. Héél de middag lief geweest. Soms staan we er echt van te kijken hoor. Oja, ze slaapt nog maar 1 x? Misschien de ochtenden voortaan ophouden en dan na de boterham naar bed brengen? Nu alvast mee beginnen, dan zal het over een maandje vast goed gaan. Ons zoontje heeft lang tussen 1 en 2 slaapjes ingezeten. Toen de ochtend slaap gestopt (wij hielden hem op) Vanaf toen slaapt hij smiddags vaak 3 uur!