Heb even jullie advies en tips nodig...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Iwish, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hallo dames,

Heb even een vraagje. Ik heb een dochtertje van 6,5 week. Ze krijgt nu 5 flesvoedingen van 150cc. Op dit moment zitten weop een schema van 7 - 11 - 3 - 7 - 11. Het probleem is dat ze na de voeding van 11 uur 's avonds maar niet door wil slapen. Ze wordt iedere nacht toch weer om 3 of 4 uur wakker. Wat moet ik doen? Haar dan weer voeden? Volgens mij krijgt ze dan veel te veel voeding. En hebben jullie nog tips om zo snel mogelijk van de nachtvoeding af te komen. Ik ben echt doodop op dit moment. Lotte had vandaag een huildagje. Erg vermoeiend als je de nacht daarvoor ook al amper geslapen hebt. Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit allemaal aangepakt hebben.

Alvast heel erg bedankt.

Liefs,
    Iwish

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi,
    Je kleine meid is nu 6 weken oud, kan best eens zijn dat ze een beetje een regeldagje heeft, ze wil dan wat vaker wat meer drinken, waarschijnlijk dat ze daardoor een 'huildagje' had ;).

Teveel voeding zit je volgens mij nog niet aan, ongeveer 1 liter is volgens mij het maximum, dus 7x150cc zou zijn 1050cc. Net iets daarover heen dus, maar misschien is voor de nacht een flesje van 90cc of 100cc ook genoeg, dan zit je er nog gewoon binnen.

Maar als ze snachts wakker word zou ik haar als ik jou was gewoon een flesje aanbieden. Kindjes worden snachts wakker omdat ze honger hebben. Tot 6 weken geleden kreeg ze eten wanneer ze maar wilde, de hele dag en nacht door, honger kende ze niet. Nu in de ze boze buiten wereld is het ineens koud, niet meer heel de dag mama voelen, horen en ruiken, en ook nog iets nieuws, namelijk honger. Je kunt er mi niet zelf voor zorgen dat je kindje doorslaapt. Een kindje gaat doorslapen wanneer hij/zij die voeding op dat moment niet meer nodig heeft.

Misschien kan je proberen snachts te wisselen met je man? De ene nacht jij voor het flesje eruit, de andere nacht hij eruit voor het flesje. Verder proberen morgen weer wat bij te slapen.

En tja wat ik ook altijd zeg, gebroken nachten, das het risico van kindjes krijgen ;)!

Succes in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!

3. Iwish

Iwish Niet meer actief

Dank je voor je advies. Alleen snap ik die 7 voedingen niet helemaal. Ik zit nog maar op 5 voedingen. Had een typefout gemaakt...sorry.

Misschien heeft ze vandaag wel een sprongetjesdag gehad. Ze had er vooral vanmiddag veel last van. Veel huilen, weinig slapen en alleen maar bij mij willen zijn. Als ik even wegliep en uit zicht was begon ze al panisch te huilen. Zo zielig. Ik werd er wel een beetje onzeker van hoor. Stel dat er iets anders aan de hand is.
    Maar het zal wel een gewone huildag geweest zijn. Ze ligt nu lekker te slapen. We zitten nu even te twijfelen of we haar door moeten laten slapen tot ze zich zelf meldt of dat we haar om 11 uur wakker moeten maken voor een flesje. Enig idee?

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Liefs,
    Iwish

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Op een gegeven moment komt er een dag dat je wakker wordt en denkt; 'hey, ik heb mijn uk niet gehoord vanacht!'. Er zijn kindjes die gaan doorslapen bij 6 maanden of na 2 weken.... daar is geen peil op te trekken dat kun je (denk ik) niet aanleren....

Ik zou haar 's nachts ook een flesje geven maar dan met 3 schepjes bijvoorbeeld. Sharon wordt ook nog weleens in de nacht wakker en dan krijgt ze gewoon een fles, bij ons is het niet zo dat ze ineens structureel wakker wordt voor een fles...

Dat ze veel huilt en panisch doet als je uit zicht bent zou inderdaad goed van een sprong kunnen komen hoor want dan willen ze veel bij mama zijn (heb ik ook uit 'Oei, ik groei' hoor ;)).

Ik zou haat nu lekker laten slapen en het dan even aankijken, het is nog vorge, wie weet wordt ze straks wel uit zichzelf wakker. Persoonlijk zou ik haar nog wel de fles geven, want als je haar de fles van 23 uur niet geeft kun je er bijna zeker op aan dat ze vanacht ook weer wakker wordt.

Succes, het komt echt wel goed!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik ben een beetje kippig geloof ik, je schreef idd dat je op 5 voedingen zat. Maar bij mijn tellling ik heb de tijden die je schreef geteld, kwam op 6 voedingen en telde er een nachtvoeding bij op, toen zat ik aan de 7 voedingen ;)!

Maar dus 5 met een nachtvoeding erbij zou zijn 6 voedingen ;)!
    6 x 150cc zou 900cc zijn en dan zit je nog ruim onder het maximum ;)!

Groeit ze goed? Dan zou ik haar laten slapen tot ze zelf voor voeding komt, maar dat zou ik dan de hele dag doen. Het is natuurlijk wel te verwachten dat wanneer je haar late fles laat vervallen ze voor een nachtvoeding gaat komen (voor zover ze dat al niet deed ;)). Of je kan erop hopen dat wanneer je haar wakker maakt en nog voeding geeft ze wat langer slaapt vannacht. Tja, das een keuze die je moet maken. Het kan ook zo zijn dat ze juist doordat je haar wakker maakt slechter weer in slaap komt, en dan zit je er de hele nacht mee zegmaar ;)!

Dankje voor de felicitatie, inmiddels alweer bijna op de helft ;)!

Liefs!

*edit* ik zie dat Fem bijna het zelfde schreef, sorry had de reactie van Fem nog niet gelezen voor ik mijn antwoord gaf ;)! *einde edit*

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ook ik zeg geef haar 's nachts nog een voeding. Ze is pas 6 weken! Niet zo raar dat ze 's nachts nog wakker wordt van de honger. Ik snap wel dat je graag van die nachtvoeding af wilt hoor, maar dit kun je nu nog niet (niet altijd) vewrachten van je meisje. Je zal zien dat ze met een paar weken dat niet meer nodig heeft (nou ja, over het algemeen is het zo dan).

Mijn zoontje begon met 6 weken door te slapen maar kwam nog wel eens 1 x tot 2 x per week voor een voeding. Die heb ik hem gewoon gegeven. Vanaf een week of 8 is het nooit meer voorgekomen. Hij wordt nu nog heel af en toen om 5:00 uur of zo wakker, maar nu is hij op een leeftijd dat ik zeker weet dat hij geen nachtvoedingen meer nodig heeft dus die krijgt ie ook echt niet. Binnen een kwartier ligt hij weer in dromenland. Maar met zo'n kleintje moet je het gewoon wel doen hoor.

Succes!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Het zou ook zo kunnen zijn dat je dochtertje last heeft van de groeispurt die kindjes van die leeftijd meemaken. Schema's zeggen mij niet heel veel, maar zou zeggen, als je haar geeft wat ze wil, zal ze echt wel door gaan slapen.

Je kindje heeft haar eigen systeempje en dat kan je maar in beperkte mate sturen. Zou me niet al te druk maken over wat ze binnenkrijgt, wat op het pak staat zijn richtlijnen, je kindje kan gewoon wat meer nodig hebben, geen probleem hoor. Het is effe vervelend, die nachtvoedingen. Maar het komt echt goed en dat je haar overvoert, maak je daar niet druk om.

Binnenkort heb je opeens een nacht dat je om 6:30 ofzo wakker wordt van een auto, een kat of wat ook en dat je kindje nog slaapt. Komt helemaal goed.

Maar tot heden hoort het er effe bij. Lena komt ook nog wel eens om 5:00 om een flesje :-s. Komt allemaal wel goed!

8. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Misschien helpt het als je de laatste voeding wat meer geeft. Toby krijgt 4x 150 en de laatste 180 die zijn we ook een half uur later gaan geven dus om 11.30 in die combinatie slaapt hij door tot ongeveer 6.30/7.00 uur. Hij gaf al wel langer aan dat hij liever wat langer door wilde slapen. Dit doet hij nu sinds hij 7 weken is.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Een kindje van 6 weken dat om een nachtvoeding komt is heel normaal hoor. Het is eerder uitzondering als ze rond die tijd doorslapen. Lekker een 6e voeding geven in de nacht, dat heeft ze gewoon nodig om te groeien. Ik snap nooit zo goed waarom kinderen van die leeftijd worden geacht om door te slapen....

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Moet je haar voor de laatste voeding wakker maken?

Ik zou haar dan lekker laten slapen en dan zie je wel wanneer ze komt. Als ze honger krijgt dan meld ze zich wel.

11. Iwish

Iwish Niet meer actief

We zitten nu al een paar dagen op het volgende schema. 4-10-2-6-10
    De voeding van 4 uur 's nachts zit er nog steeds tussen. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ik dan ook een flesje water kan geven om het zo uit te stellen tot 6 uur. Dan slaapt ze na een paar dagen vanzelf door. Ik ga dat maar eens proberen.

Dank je voor jullie tips!

Liefs,
    Iwish

Deel Deze Pagina