Ik geef mijn kindje nu Friso 1 en Friso 1 voor hongerige baby's (4 om 3 schepjes). Nu moet ik overstappen op Friso 2 en bambix (pap voor in de fles), overlegd met cb. Ik heb al in de winkel gekeken en gezocht en ik zie ook wel bambix staan. Maar ik weet niet welke ik nou moet hebben... (Is dit nou een hele gekke vraag en kijk ik niet goed?) Mijn vraag is: weten jullie welke bambix ze waarschijnlijk bedoelen? En wat ik me ook afvraag: hoe stap ik van twee soorten voeding over op twee andere soorten. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Ik zit even te denken hoe ik dat gedaan heb. Volgens mij ben ik in eerste instantie gewoon de nummer 2 gaan geven en dan ook half om half. (Jelle kreeg 3 Omneo/3 forte) Ik heb eerst 1 van de 2 vervangen, schepje voor schepje, en toen de andere. Je bent net een heks zoals je dan staat te mengen enz... Ik had op een gegeven moment 3 pakken op het aanrecht staan.. Maar ik nam geen risico, Jelle heeft zo'n verschrikkelijke last gehad van zijn darmen en kramp, dat wilde ik niet nog een keer... Wat betreft de Bambix: Ik heb gewoon de 6mnd variant gebruik, zonder smaakje of dergelijke. Lichte granen is dat geloof ik.
Wij zijn van nr1 naar nr2 per fles overgestapt. Eerst de middagfles: ipv 210/7 nr1 hongerige baby voeding(HBV) naar 180/6 nr2 standaard. Daarna de laatste ochtendvoeding (ook van 210/7 HBV naar 180/6 standaard) Toen de eerste ochtendfles. Daar deden we dan bambix fijne granen (vanaf 6 mnd) bij in. (dat was eerst rijstebloem) En als laatste de avondfles.(van 210/7 HBV met rijstebloem naar 180/6 standaard zonder rijstebloem) Hij heeft nooit problemen gehad met minder voeding. Hij at met 6,5 mnd ook al een boterham en heeft toen die 4e fles laten vallen. Wij hadden in ons achterhoofd wel dat we eventueel weer terug zouden gaan naar hongerige babyvoeding als het zo niet zou lukken. Maar blijkbaar verzadigde de nr2 voeding maar dan de nr1
wij zijn in één keer overgestapt. onze uk heeft nergens last van gehad. nr2 verzadigd meer, voor zover ik weet hoef je geen hongerige baby meer te geven, maar gewoon de standaard. Groetjes, Miranda
Bedankt voor jullie reacties! Op naar de winkel voor bambix fijne granen en Friso normaal opvolgmelk. Wat is dit forum toch handig !