Moeder aangehouden na alleen laten baby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Uitgegeven: 16 januari 2011 21:21 Laatst gewijzigd: 16 januari 2011 21:20
    ROTTERDAM - De politie heeft zondagavond een 22-jarige vrouw uit Rotterdam aangehouden omdat ze haar baby alleen in huis had gelaten.

[​IMG] © NU.nl/Olim Bajmat

In de woning was een brandje ontstaan doordat de moeder voordat ze vertrok voor een boodschap een pannetje melk op het vuur had gezet. Dat heeft de politie zondag meegedeeld.
    De brandweer wist het vuurtje snel te blussen. Het twintig maanden oude kind is ter observatie naar een ziekenhuis gebracht omdat het misschien rook heeft ingeademd.

De vrouw wordt verdacht van 'het verlaten van een hulpbehoevende' en is ingesloten. Voor het kind wordt opvang verzorgd.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik las het ook net!

maar verdacht voor 'het verlaten van een hulpbehoevende' vond ik wel apart. Eigenlijk betekend dat dus dat je strafbaar bent als je je kind alleen thuis laat voor een boodschapje of een ander kind van school halen.. (wat ik dus zelf ook nooit zou doen, maar veel mensen wel doen)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou inderdaad Ik dacht dus hetzelfde.

Zoals ik het lees mag je dus niet een kind alleen thuis laten ( wil je natuurlijk ook niet)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee dat mag ook niet.. alleen meestal gebeurt er niets waardoor men (derden) er niet achter komen. Maar er kan je inderdaad (ook als er niets gebeurt) een strafbaar feit ten laste worden gelegt.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh goh, inderdaad, er zijn best veel ouders die dit doen. Maar dit is dan wel weer een voorbeeld van wat er dan fout kan gaan.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik wist dat dus niet ( erg he!)

Ik laat ze niet alleen hoor maar toch.

Maar eigenlijk wel logisch. Maar vanaf welke leeftijd mag het dan wel?

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat het strafbaar is wist ik. ik vind ook niet dat je kinderen of hulp behoevende alleen mag laten

vind het ook niet meer als terecht dat moeders vast zit. en het kindje naar een opvang gaat.

denk wel dat dit een heel lang staartje krijgt. met amk en jeugdzorg

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik doe het dus wel :)
    Als mijn zoon tussen de middag gaat slapen dan laat ik de hond even heel snel uit. Is hoogstens 5 minuutjes. Ik wist niet dat dit strafbaar was. Nu niet allemaal de politie gaan bellen :p

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Groot gelijk dat moeder is opgepakt.
    Vind het onverantwoord om je kind alleen thuis te laten, ookal zou je een babyfoon meenemen.
    Het zal je maar gebeuren dat er brand uitbreekt.

Bah.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

als een kind niet meer hulp behoevend is.
    en een kind gevaren kan zien en kan reageren erop
    en natuurlijk voor zich kan zorgen

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hmm als ze 18 zijn dus, :D

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vraag me ook af hoe je de deur uit kan gaan als je je kind alleen achterlaat met een pan melk op het vuur. Sommige mensen laten inderdaad net als Lautjuh hun hond uit of halen een ander kind uit school. Ik zou dat al niet doen, oké, maar om de deur uit te gaan met een pan op het vuur :(... heel bedenkelijk....

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ja dat snap ik ook niet.

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het terecht, een kind moet gewoon niet alleen in huis zijn. (um, niet te letterlijk nemen, je kan natuurlijk wel in de tuin zitten of de voortuin harken;)) Brand kan natuurlijk ook ontstaan zonder dat er iets op het vuur staat. Al was dit wel oerdom natuurlijk.

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik doe het ook niet, maar wist inderdaad ook niet dat het strafbaar was (tenzij je natuurlijk een nacht op stap gaat en je kind alleen thuis laat).
    Maar zou even de hond uitlaten hier ook bij horen dan?
    Morgen moeten de containers weer naar buiten, dus dan moet ik s' avonds ook even 2 min mn huis verlaten terwijl mn meisje boven ligt te slapen.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    En terecht dat ze is aangehouden! Even wakker blijven als moeder zijnde

Misschien was ze het pannetje melk op het fornuis vergeten, ik heb ook niet meer het beste geheuden meer, en ben ook wel eens vergeten dat ik bijv water op heb staan.

Is maar weer duidelijk hoe goed je moet opletten

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja moet binnen een straal van 25/50 meter blijven als ik me niet vergis

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jij schrijft het, ik denk hetzelfde.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik wist ook niet dat het strafbaar was. Interessant. Geeft weer een nieuw argument in de discussie die toch continu gevoerd wordt. Geldt niet alleen voor kinderen alleen thuislaten, maar ook in de auto laten als jij naar de winkel gaat. Ook voor 5 minuutjes...

20. gimena

gimena Niet meer actief

ik wist ook niet dat het strafbaar is.

Deel Deze Pagina