vage positieve test / miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lief649, Oct 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lief649

lief649 Actief lid

Oct 3, 2007
    449
    0
    0
    hoi

Zo'n drie weken geleden kon mijn geluk niet op.
    Een paar dagen over tijd, maar nog geen zwangerschapsgevoelens.
    Ik ging ervan uit dat mijn ongi wat uitgesteld zou zijn door de drukke periode die we hadden vanwege onze bruiloft.
    Na vijf dagen was ik toch nieuwsgierig en heb een zwangerschapstest gehaald. Met een heel licht streepje viel de test positief uit. Toch had ik er op een of andere manier geen lekker gevoel bij. Bij onze eerste had ik duidelijke zwangerschapsverschijnselen en een hele dikke streep op mijn positieve test.
    Toch maar weer een nieuwe test gehaald en ja hoor weer een lichte positieve streep. Uiteindelijk heb ik een derde keer getest en weer positief, dan moest ik wel zwanger zijn.
    Uiteindelijk toen ik 5 weken zwanger was kreeg ik 's morgens een flinke bloeding, deze hield twee dagen aan en daarna verloor ik een week lang af en toe wat bloed.
    Ben naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een miskraam had gehad en bevestigde daarmee onze vermoedens.
    Toch heb ik hier nog vragen over, want ik ben verder geen propje verloren of iets, alleen bloed, is dit normaal tijdens een vroege miskraam?
    En toch heb ik(misschien voor mijn gevoel) zwangerschapverschijnselen, misselijk, afkeer voor eten en mijn buik is flink opgezet.
    wat is je advies ?

alvast bedankt,

anoniempje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wat verdrietig zeg!
    Bij een vroege miskraam zie je vaak alleen -veel- bloed en geen weefsel, dus dat klopt. Als je onzeker bent of alles eruit is dan kun je vragen om een echo, dan weet je waar je aan toe bent.
    Ik zou dat maar doen als ik jou was. De huisarts moet hiervoor een verwijzing geven.
    Sterkte ermee!

Mirjam

Share This Page