Hoi, Als ons meisje 8 maanden oud is willen we graag met haar op vakantie naar het buitenland. Daarom wil ik graag weten hoe het eetpatroon van een kindje van 8 maanden er ongeveer uit ziet, hiermee bedoel ik: drinken ze dan nog melk en zo ja hoevaak? Eten ze altijd met de pot mee? Moet alles dan gepureerd worden? Eten ze dagelijks echt op vaste tijden? Zijn er dingen die ik nog moet weten? Het zijn misschien een beetje domme vragen maar ik wil het graag weten...
Met 8 maanden krijgen ze nog opvolgmelk. Hier kreeg Robyn toen nog 3 flessen. Verder at ze gewoon stukjes (wij hebben nooit gepureerd gegeven) fruit, groente en aardappel (of pasta/rijst) en tussen de middag een broodje. Vaste tijden hadden wij hier niet.
Hier een jongetje van 8 maanden. Hij drinkt nu nog 3 1/2 fles opvolgmelk maar dat is ook omdat hij geen brood of pap wil eten. 07.00 fles 180 10.30 fruit 12.00 fles 180 16.00 groente/aardappelen/vlees 17.00 fles 90-120 18.30 yoghurt 22.00 uur fles 180 met rijstebloem. Ik hoop dat hij binnenkort wel brood of pap wil eten dan kan de halve fles van 17.30 uur weg en kan hij ;s middags of ;s morgens nog een koekje o.i.d. krijgen.
Sommige vragen zijn moeilijk te beantwoorden. Het ene kind wil alles nog gepureerd hebben het andere kind eet al stukjes. Het ene kind eet al goed andere dingen dan melk en het andere kind nog niet zo goed of is net begonnen. Ze drinken dan nog opvolgmelk nummer 2, zo`n 2 a 3 flessen per dag. Daarnaast wel ander drinken zoals water of sap. Zeker in een warme omgeving! Met de pot mee kan nog niet altijd want niet alles is even geschikt (geen zout nog en in veel kant en klaar dingen zit dat wel), maar als je zelf kookt en er rekening mee houdt kan het wel. Vaste tijden betreft het ene kindje wil perse volgens het ritme alles doen het andere kind wijkt er makkelijk(er) vanaf. Ze eten ook vaak al brood, maar dat is niet in alle vakantielanden goed te krijgen. Pap kan ook een idee zijn. Potjes zijn in de meeste landen wel te krijgen, scheelt een hoop gesleep. Zelf maken kan natuurlijk ook. Pas wel op met kant en klaar gesneden fruit enzo maar dat moet je zelf ook. Alvast veel plezier en vergeet niet te genieten! Onze dochter was de 1ste keer 7,5 maand en het was geweldig!
Wat Damien krijgt op een dag (tijden zijn ongeveer!); 8:30; Fles 12:30; Sneetje brood met smeerkaas + halve fles 15:00; Potje fruit 16:30; Potje groente (of met de pot mee) + danoontje 20:30; Fles Af en toe krijgt ie nog een volkoren bisquitje of een rijstewafel tussendoor
Onze dame krijgt; 8.00 fles opvolgmelk 10.00 fruit en diksap 12.00 half broodje met boter, met opvolgmelk 14.00 liga en roosvicee 16.00 opvolgmelk 18.00 eet met pot mee (verse groente en aardappels gepureerd) of potje warm. soms danoontje. 20.00 laatste fles opvolgmelk met pap. (slaapt hele nacht door) We zitten nog even te bedenken welke fles we eruit halen. ik denk die van 16.00. maar verschilt per kind, vaak geven ze zelf wel aan waar ze aan toe zijn.
Onze froemel drinkt nu nog 3 flessen, en ze krijgt brood, groenten (met de pot mee of een potje) en fruit (eigenlijk altijd vers). 2 maanden geleden zijn wij ook op vakantie geweest (naar Spanje). Ik moet zeggen dat potjes (groente en fruit) dan wel erg handig zijn. Ze vond de Spaanse potjes heerlijk. Ik zou wel altijd je eigen merk opvolgmelk meenemen. Maar het ligt eraan naar welk land je gaat of je verder nog potjes en dergelijke meeneemt.
met 8 maanden is opvolgmelk en potjes groente (en eventueel fruit) wel handig om in elk geval een aantal mee te nemen. In griekenland (waar wij waren ) hadden ze maar 2 of 3 soorten groentepotjes, dus was het achteraf fijn dat we meegenomen hadden. Hier werd toen overigens ook vrij veel nog (iets grover) gepureerd. Verder wordt er hier (nog steeds) wel op vrij vaste tijden gegeten. Maar als er genoeg afleiding is, kan het wel eens een uurtje anders zijn. En zeker als je met tijdsverschil komt te zitten is het helemaal even afwachten hoe het gaat.
Isabella haar schema: 08.00 180cc opvolgmelk, nutrilon 2 plus bambix pap 10.00 1 stuk fruit, geprakt 13.00 1 broodje met een beetje boter 14.00 180 cc opvolgmelk, nutrilon 2 15.30 rijstewafeltje of liga of danoontje plus roosvice 18.00 200gram groente, aardappel, pasta, rijst 19.30 180 cc plus rijstebloem ik zou ook je eigen flesvoeding meenemen, en een aantal potjes warm eten mocht het daar moeilijk te krijgen zijn en een fles roosvicee rozenbottel, of wat je dan ook geeft wij geven rooscice rozenbottel, omdat die voor vanaf 4 maand is en er geen toegevoegde suiker inzit, je weet niet wat er in andere landen aan sapjes enzo te krijgen is.... succes en veel plezier alvast
dank jullie wel voor de reacties. Dan weet ik een beetje hoe haar eten er uit zou kunnen zien in die periode... Zijn potjes niet beter of slechter als een zelf bereide maaltijd? Het lijkt mij nl voor op vakantie wel handig dat ze een potje kan eten.
Wij waren in Duitsland bij een grote supermarkt en daar heb ik een heel groot aantal potjes ingeslagen. Daar hadden ze net ff andere smaken en een stuk goedkoper. Andersom kan dus ook.
Iedereen zegt wel dat ze dan opvolgmelk drinken, maar er zijn natuurlijk ook kindjes die nog gewoon BV krijgen. Net zo makkelijk in het buitenland, scheelt een hoop gedoe met opvolgmelk meenemen.
Whaha precies waar ik aan dacht bij het lezen van de antwoorden ! Helemaal gelijk hoor ! Kleine hier is nu dan wel nog geen 8 maanden, maar met 8 maanden gaat het hier ong zijn -> Onbeperkt borstvoeding op haar verzoek of op ons verzoek, en daarbij 1 keer per dag fruit (gewoon vers dus prima op vakantie te krijgen) en 1 keer per dag groente (gewoon vers dus ook prima daar te krijgen, neem aan dat je zelf ook groente eet, geef daar de kleine een hapje van en dan is het ook weer klaar). Wij zijn zelf met Malou en Ruben op vakantie geweest toen ze bijna 9mnd waren en hebben toen afwisselend borstvoeding en kunstvoeding gegeven, de kunstvoeding hebben we toen van thuis meegenomen ivm evt andere smaak en verkrijgbaarheid. Groente en fruit hebben ze gewoon van daar gekregen, zoals ik hierboven in het stukje schreef , helemaal prima gegaan! En nee, je hebt geen vaste tijden nodig hoor , ligt er maar net aan wat je zelf doet. Succes in ieder geval!