Hoi Ilja! Ben ik weer... alleen nu even een vraagje over het slapen... Damiën slaapt overdag na z'n fles van 7 uur ongeveer van kwart voor 8 tot 10... Daarna is het eigenlijk wel gebeurd voor de rest van de dag... met gratie kan er een slaapje tussen de middag vanaf van ongeveer een uurtje, maar daar blijft het dan ook bij... Ook na zijn fles van 19.00 uur wil hij gewoon niet slapen, nu dus ook weer niet.... Toch vind ik eerlijk gezegd wel dat hij moet slapen... Of zie ik dat verkeerd en is hij een "gevalletje: weinig slaap nodig?" We merken gewoon aan hem dat hij moe is: hij wrijft in zijn oogjes, gaapt, heeft rode oogjes, begint wat te jammeren in de box.... Wat adviseer jij? Laten huilen hebben we al meerdere malen geprobeerd, maar dat resulteerde na 20-30 minuten telkens in een jongetje wat juist helemaal hysterisch is en amper dan nog te kalmeren is. Ook de kinderwagenbak is een goed alternatief, maar dat lijkt me toch niet helemaal de juiste oplossing... Bovendien is deze al bijna te klein voor hem.... Zoals je ziet, zit ik best wel met m'n handen in 't haar... wil gewoon graag dat m'n kleine manneke z'n slaap krijgt... Alvast bedankt! Groetjes Chris
Als hij moe is wat uit bovenstaande blijkt zou ik hem toch in z'n bedje leggen. Ga boven wat doen zodat hij kan horen dat je in de buurt bent. Misschien dat hij beneden in de box toch teveel aan prikkels krijgt. Huilen, troosten, weggaan en dat herhalen totdat hij slaapt is toch mijn advies. Ilja
Hoi Ilja! Nou, heb net een eerste poging gewaagd en ja hoor, hij slaapt! Misschien deze keer even een lucky shot, maar 't is in ieder geval toch weer mooi meegenomen! Ben benieuwd hoe lang hij slaapt en of 't vandaag en morgen nog wat vaker lukt! Bedankt weer voor je "luisterend oor" en je advies! Groetjes Chris
Haha, ik ga heel hard m'n best doen! Hij heeft iets van 3 kwartier tot een uur geslapen, werd wakker, heb ik hem weer z'n speentje gegeven maar een kwartier later werd 'ie toch weer wakker... Huilen, huilen, huilen... Poosje aangehoord en 'm er later uitgehaald... Ben toen maar met hem gaan wandelen... Toch blijf ik dit iedere keer mooi zo proberen en hopen dat 'ie steeds wat langer slaapt! Nogmaals, hartstikke bedankt! Groetjes Chris