Hallo, Even een vraagje. Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en ik geen haar tussendoor wel eens een slokje water. Nu begrijp ik dat ze ook wat diksap zou mogen. Mag dit met koud kraanwater? Ik geef haar nu kraanwater en warm dat een beetje op in de magnetron, maar met diksap gaat dat niet. En ze mag ook lauwe thee, welke smaak kan ik dan het beste nemen voor haar? En de laatste vraag, als ik van difrax nieuwe spenen en flessen koop en die uitkook zit er een enorme plastic fabriek geur aan. Is dit normaal? Kan dit kwaad voor haar? Hebben jullie dit ook wel eens opgemerkt? Alvast bedankt!
Joh als ze water lekker vind, hou het daar lekker bij! Diksap is alleen maar meer suiker, echt niet beter dan gewoon water! En lauwe thee, de soorten zonder theïne, welke smaakjes dat zijn kan ik je niet vertellen (geloof in elk geval kabouterthee), want ik geef mijn kleintje van acht maanden alleen maar borstvoeding.
ik geef mijn zoon gewoon diksap met kraanwater, je zou het water kunnen opwarmen als ze het koud niet lust en daarna diksap erbij. het is mij nooit opgevallen dat het stinkt naar plastic. eerlijk gezegd ruik ik er ook niet aan haha.
thee kun je bijna alle vruchten thee nemen maar wel opletten dat er caffine of theine inzit. rooibos, kamille of gewone vrichten smaken.
Ik gaf mijn dochter ook al diksap en roosvicee.... Ze wil nu af en toe een beetje thee (rooibos doe ik vaak).
ik heb bij mijn zoontje (nu bijna 2)ook diksap gegeven. Zo rond de 5 maanden met kleine beetjes mee begonnen. Maar nadat ik bij consumenten tv heb gezien dat er per portie (als je hem aanmaakt zoals op de fles staat) er 6 klontjes suiker inzitten ben ik overgestapt naar roosvice. Zit van zichzelf minder suiker in en ik verdun het dan nog eens extra. Kan met diksap natuurlijk ook!! Alleen vond ik dat er dan wel erg weinig smaak aan zat. Nu weet ik alleen niet vanaf welke leeftijd je dit mag geven. En ik gaf het gewoon met kraanwater. Liet dan het water alleen niet heel koud worden zeg maar. En wat thee betreft gaf ik meestal rooibos thee. Nog steeds trouwens. Maar lastig blijven dit soort dingen wel he soms. Ik heb nu een dochtertje van 4,5 maanden en ook nu weer komen dat soort vragen omhoog. Moet echt diep graven soms hoe deed ik dat ook alweer!!
Hoi hoi, kan alleen atwoord geven op je thee-vraag (diksap vind ik niet nodig als hij al thee drinkt en difrax gebruik ik niet). Op het CB zei de arts dat hij vruchtenthee mag, hier op het forum las ik bij de voedingsdeskundige (dacht ik?) dat rooibosthee het beste was. Ik geef hem meestal vruchtenthee, die vind ik zelf ook lekker, hihi! Wel leuk he, als ze dat soort dingen gaan mogen! Hij vond het helemaal geweldig om uit een beker te mogen drinken, en de thee smaakte hem ook erg goed! Succes ermee!