Ik ben op zoek naar lotgenoten die al lang proberen zwanger te raken, maar waarbij dat nog niet gelukt is. Wat voor stappen hebben jullie inmiddels genomen? Ik ben sinds januari 2009 gestopt met de pil. We hebben in januari 2010 onderzoeken gehad, maar alles was goed. De gyn. zei dat we toch nog eerst een jaartje moeten proberen, dat op de natuurlijke weg de grootste kans is om zwanger te raken. Inmiddels is het alweer oktober...het wachten is weer op de nod (waarschijnlijk halverwege deze week) Inmiddels begint het mentaal behoorlijk te knagen. En dan al die zwangere vrouwen om je heen... Lucht hier je hart!
Hey Kenia, zie onderschrift.... ookal een flinke tijd bezig Als je t wachten beu bent (wat ik me goed kan voorstellen) gewoon de gyn bellen en vragen om nieuwe onderzoeken... Ik ben ook eerder terug gegaan dan de bedoeling was. Succes!
Hoi hoi.. ik ben ook al een hele tijd bezig (sinds juni 2008) Dus weet hoe je je voelt.. alles met onderzoeken was het niet erg goed bij mij.. xxx
@ Stitchie: ik zie het, ongeveer even lang bezig als wij... Ik ben in september ook terug geweest naar de gyn, maar zij zegt dat ze nog niks mag doen, dat het echt nog het beste is om te wachten tot januari, als we echt 2 jaar bezig zijn. Pas dan gaan ze een vervolgstap doen. @ Klingemuis: ik zie ook dat jij al een paar vlindertjes moet missen...Dat lijkt me misschien nog wel moeilijker, wnat je weet dat je wel zwanger kunt worden, maar waarom gaat het steeds mis? Wat een onzekerheid... Ik begrijp alleen je zin 'alles met onderzoeken was niet erg goed bij mij'. Bedoel je dat je al meerdere onderzoeken hebben gedaan, maar dat die onderzoeken dus niet goed uitpakten? Hoe ver ben jij met behandelingen?
He Kenia, Ik heb je weer gevonden ik werd er uit gezet door de server. Hoe gaat het met je!! Gr. Missy
Hey hoi! Ja leuk is dat he, mijn account was ook helemaal weg. En het topic ook, dus maar weer opnieuw begonnen! Hier gaat het z'n gangetje. Zit momenteel op het wachtbankje. Heb af en toe wat moeiljke momenten, nu een vriendin van me op springen staat. En laatst weer hoorde dat er iemand zwanger was. Nu gaat het wel aardig gelukkig! Hoe is het met jou dan? Al goed nieuws te melden? Groetjes Kenia
Voor mij geldt nog steeds hetzelfde afwachten tot volgend jaar. Ik ben lekker op vakantie geweest. Ik ben van plan om na mijn ongesteldheid met de ovulatietesten te proberen. Nou ik weet niet of je mijn laatste berichtje nog gelezen had over een vriendin die pad bevallen was en tijdens de kraambezoek ik minstens 10 keer wel opmerkingen kreeg. " het is toch leuk zo een kleine. Gaan het bij jou nog niet kribbelen" nou daar wordt op een avond ook niet vrolijk van. Na de laatste opmerking of er geen moeder gevoelens naar boven kwamen als ik naar de baby keek, was de maat vol en ben ik naar huis gegAan. Nou ik zat et helemaal doorheen je kon me opvegen. Maar goed nu gaat het weer op manier ga je weer verder. Nog wat van jou omgeving, nog steeds steun van je ouders? X m
Ow ja, dat had ik inderdaad nog gelezen. Ja en wat zeg je dan? Je houdt het dan toch voor je dat jullie bezig zijn. Ik had ook een vriendin die al meerdere keren gevraagd had of we al aan kinderen toe waren. Ik antwoordde elke keer dat alles op z'n tijd komt en ik nu nog druk was met werk zoeken en de studie. Tot ze opeens vroeg: 'of lukt het niet, dat kan natuurliijk ook'. Nou toen kon ik het echt niet meer voor me houden en daar zat ik dan, in tranen te vertellen hoe het dus zat. Ik ben inmiddels ook begonnen met die ovu-testen. Ik kon idd 1 dag een duidelijk tweede streepje zien, dus toen hebben we ook druk geklust. 2 Dagen daarna kon ik aan de temperatuur zien dat deze gestegen was, dus had ik idd mijn eisprong gehad. Maar hebben jullie een leuke vakantie gehad? Amerika was het toch, of heb ik het nou helemaal mis? Lekker uitgerust (en geklust natuurlijk!)
Hoi meiden, mag ik met jullie mee praten? ik ben straks in december 2,5 jaar bezig voor een 2. ik kreeg net zoals jullie te horen van over een jaartje ben je wel zwanger, nou dus echt niet! ik ging terug en bij mij en bij mn man mankeren we niks dus we zijn onverklaarbaar onvruchtbaarheid. ik ben nu bezig met een studie en ben nu nog bezig met mijn 2e ivf behandeling maar ik ben bang dat mijn laatste 2 cryo's het niet overleven en dat ik volgend jaar aan ivf nr 3 kan beginnen. in welke zh lopen jullie?
Hoi dames, Sandra: je bent van harte welkom. Toevallig wachten Kenia en ik ook tot volgend jaar voor de volgende stap. Dus wacht gerust met ons mee. Wat is dat raar dat je opeens onvruchtbaar blijkt te zijn. Hoe oud is je eerste? Nou als iemand het echt zo direct zou vragen of het niet lukt zou ik er niet over Liegen. Maar dit is niet echt een goede vriendin. Tijdens haar zwangerschap kon ze ook heel erg veel klagen. En ik geloof het allemAAL wel maar ik zou natuurlijk ook heel erg willen. Ze is gewoon een klagende type. Maar goed even genoeg over haar. Ik was naar Orlando geweest dus je hebt het goed onthouden. Het was heerlijk weer en super ontspannend. Toevallig was het ook mijn vruchtbare periode. Maar verder geprobeerd de kinderwens aan de kant geschoven en te genieten van de vakantie. Ik moest gister ongi worden maar ben het nog niet ongi geweest. Ik durf ook geen test te kopen vanwege de teleurstelling. Wanneer moeten ongi worden?
Dag meiden, Sandra, je bent van harte welkom! Ik herken de situatie inderdaad, bij jullie zijn ze dus ook na 2 jaar 'pas' begonnen met behandelen. Zijn ze toen meteen met ivf begonnen, of heb je nog andere behandelingen gehad? Ben namelijk best benieuwd wat ons te wachten staat als we in januari waar naar het ziekenhuis kunnen gaan. Bij deze behandeling, zijn de cryo's nu al in je baarmoeder geplaatst? Zo niet, wanneer zou dat gaan gebeuren dan? Nou meid, schrijf het hier allemaal van je af, want ik kan me voorstellen dat jij er ook behoorlijk klaar mee bent! @Missy: Orlando, Florida, daar ben ik 11 jaar geleden ook geweest! Van Orlando heb ik niks gezien, wel van alle Disneyparken en andere parken daar in de buurt! Zijn jullie daar ook geweest? En, ben je vandaag nog niet ongi geworden? Spannend hoor! Ik kan me voorstellen dat je nog niet wilt testen. Ik zou me helemaal gek maken als ik elke keer zou testen! Ik heb trouwens wel altijd een test in huis, just in case Ik moet nog een weekje wachten, vrijdag is mijn NOD. Verder eigenlijk weinig nieuws hier!
Ja Sandra ik ben ook wel benieuwd war ze precies met je hebben gedaan. De laatste behandeling. Van mij van de hsg wat echt doorbijten was. Hoe heb jij de behandelingen ervaren? Ik heb idd de parken bezocht nl Disney en universals studio's. Het was super leuk. Ik ben er over na aan het denken volgend jaar weer te gaan. En ik ben vandaag nog niet ongi geworden!! X
@ Missy: ik duim voor je! Voel je ook nog geen syptomen van je ongi? Hoop echt dat ie weg blijft! Ja Dinsneyland heeft echt iets magisch vind ik! Wij gaan waarschijnlijk vlak voor Kerst naar Euro Disney met vrienden, heb er nu al zin in!
mag ik met jullie mee komen praten? Ik zal mij even voorstellen. Mijn man en ik zijn 1 mei 2009 begonnen met het proberen om een kindje te krijgen. Helaas ben ik verminderd vruchtbaar blijkt. Ik heb in mei een hele rits onderzoeken gehad en na die onderzoeken ben ik in juli aan de clomid gegaan en het kon niet beter maar na 30 dagen bleek ik zwanger te zijn. Helaas heeft het niet lang mogen duren en zijn wij met 8 weken ons kindje verloren het bleek rond de 6 weken en 6 dagen overleden te zijn. ( heb gevlogen die dag). Na veel verdriet en nare dingen ben ik gister ongesteld geworden en vanaf morgen kunnen wij weer aan de clomid en dus weer verder denken aan de toekomst.
Welkom Lautjep! Goh, ook al heel wat nare ervaringen gehad dus... Het ljkt me ao erg om een kindje te verliezen. Dan ben je eindelijk zwanger...Maar blijkbaar helpt de clomid dus wel! Dus hopelijk komt er nu weer iets moois uit! Blijven hopen op succes voor een nieuw wondertje!
Hoi lautjep, je bent natuurlijk van harte welkom! Maar echt heel erg vervelend dat je een miskraam heb gehad!! Ik kan het me niet eens voorstellen hoe het voelt om een kindje kwijt te raken! Maar houd goede moet, het is je immers wel gelukt om zwanger te worden. Kenia ik vond het ook echt heel erg leuk! Helaas vond ik magic kingdom niet veel schelen van euro Disney. Ik had veel meer verwacht. Maar toch wad het een super ervaring. Ik ben nog niet ongi!! Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk maar ik durf geen dingen te voelen. Ik probeer elk krampje ofzo te negeren en er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Het klinkt heel gek maar ik ben al eerder een week over tijd geweest en uiteindelijk was het toch niets. X
bedankt voor jullie reactie. Een miskraam is zeker niet leuk maar de nasleep is erg naar gelukkig kunnen wij nu door en verder kijken morgen weer aan de clomid beginnen. Voor mijn gevoel is het afgesloten. Ik ben zeker blij dat ik weet dat het kan dus wij gaan gewoon weer verder. Missy ik zou gaan testen als ik jou was dan weet je waar je aan toe bent. Ik kan niet zo goed tegen onzekerheid maar dat ben ik.
@ Missy: en, nog steeds niet ongi geworden? Nog niet de neiging om te testen? Ik wacht meestal ook nog even, mijn ongi is ook niet helemaal regelmatig. Ik hoop het zo voor jullie dat het deze keer raak is! Magic Kingdom is ook eerder gebouwd dan Euro Disney en daarom dus ouder. Dat is ook wel af te zien aan het park, ben ik met je eens. Toch heeft de hele omvang van alle parken me wel verrast, met Animal kingdom, het epcot, de mgn studios en de waterparken! @ Lautjep: wat goed van je dat je het zo van je af kan zetten. Hopelijk deze maand opnieuw geluk voor jullie! --> Wat vinden jullie van de tijd die er nu weer aan zit te komen, Sinterklaas, Kerst?
deze tijd is niet zo mijn tijd. Vorig jaar Kerst hadden wij nog zo iets van dit is onze laatste kerst samen maar dat was het helaas niet er is natuulijk nog wel een kansje dat er een baby in mijn buik zit dan. Daar hoop ik voor ons allemaal op dat maakt die tijd toch wat makkelijker