Ik ben de bv aan het afbouwen (of eigenlijk loopt het vanzelf langzaam terug) en heb nu het idee dat onze zoon van 16,5 week te weinig drinkt nu. Zijn schema is nu: 7.00 bv 10/11 uur fles van 120+4 (meer geprobeerd maar drinkt het echt niet op en soms blijft er van de 120 ook wat staan) 13.00 fles 120+4 16.00 Bv plus paar slokjes fles tot hij genoeg heeft (bv nooit optimaal geweest en altijd wat bij moeten voeden overdag) 19.00 fles 120+4 22.30 bv Volgens mij zou hij naar grotere hoeveelheden moeten maar ik kan de flessen vullen wat ik wil maar meer wil hij niet. Hij zou zelf al wel naar 5 keer kunnen maar dan is de hoeveelheid helemaal weinig dus houd het op 6 keer voeden. Hij woog 4 weken geleden 5780 gram en is 61,5 cm. Precies gemiddeld beide. Moet maandag weer wegen... Groetjes, S0fie
Hoi, Qua leeftijd en gewicht zou hij meer per keer mogen drinken. Mogelijk dat hij hier nog niet aan toe is. Ziet er op zich goed uit. Is hij verder tevreden en groeit hij goed? Dat is het belangrijkste! Groetjes Angelique
Dank je! Hij is tevreden en hij groeit goed (precies op gemiddelde maar we zijn beide ook precies het gemiddelde). Vandaag op CB geweest en de voeding van 22.30 uur zou ik eraf mogen halen. Mag nu beginnen met rijstebloem en dan kijken hoeveel hij om 22.30 uur nog wil drinken. Vandaag prikjes gehad en om 10 uur en 13 uur heeft hij 150+5 gedronken (dit bied ik hem ook aan nu om toch te laten wennen aan grotere hoeveelheden) en dan is 6 keer drinken ook teveel of niet? Hij woog nu 6,5 kilo en was 62 cm met bijna 4 maanden (over 4 dagen is hij dat). Groetjes, S0fie
Hoi, Graag gedaan. Fijn dat hij tevreden is en goed groeit! Je kunt inderdaad kijken wat hij op wilt drinken. Hij mag qua leeftijd en gewicht 5-6 flessen van 165 ml (150 ml water met 5 schepjes voeding). Van borstvoeding kan je zoontje niet te veel krijgen uiteraard! Groetjes Angelique
Dank je!! Bv loopt langzaam terug en ga morgen ipv 3 keer 2 keer bv geven. Vind dat wel jammer maar goed heb er alle energie in gestopt die ik had en genoeg is genoeg. Bied hem nu 165 aan en hij drinkt deze nu vaak ook op. Hij blijft alleen overdag toch elke 3 uur komen en komt dan uit op 6 keer. Nou heb ik geen idee hoeveel hij bv drinkt maar goed hij doet het goed en is tevreden en dat is het belangrijkste. Ben zelf iets minder van lijstjes en precisie maar meer op gevoel. Ik dacht dat het te weinig was maar hij is precies in de curve gegroeid dus hij doet het dan toch prima. Dank je voor het meedenken. Heb zelf steeds gezegd dat ik pas met 6 maanden wil bijvoeden maar rijstebloem valt hier ook onder toch? Vind zelf dat de darmpjes tijd moeten hebben om goed uit te rijpen voordat ze harder moeten gaan werken. Hij heeft echt nooit krampjes of moeilijkheden met poepen en twijfel nu wat ik moet doen. Wel of geen rijstebloem geven... Groetjes, S0fie
Hoi, Rijstebloem valt inderdaad ook onder het geven van bijvoeding. Net als groente en fruit. Je mag evt vanaf 4 maanden rijstebloem geven. (welke soort flesvoeding geef je nu? hypo-allergeen? dan wordt vaak geadviseerd toch tot 6 maanden te wachten) Wanneer er wat in de voeding verandert kan dit wel even wennen zijn, dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Mocht je ermee willen beginnen is het goed om je kindje hier langzaam aan te laten wennen. Eerst 1 schepje, kijken hoe het gaat en dan evt. 2 schepjes etc. Groetjes Angelique
Gelukkig is het gelukt om grotere flessen te drinken en zit hij nu op 5 keer. Schema van nu is: 6.30/7 uur bv 10/11 uur fles 150/5 14/15 uur fles 150/5 16.30/17 uur groentehapje 18/19 uur bv 22 uur fles 150/5 En dan morgen komt er fruit bij zo rond 9/9.30 uur bij. De bv word steeds minder en geef hem evt nog flesje na als ik het idee heb dat hij te weinig heeft gedronken maar ben net over van 3 keer naar 2 keer dus voor nu heeft hij er nog genoeg aan. Groetjes, S0fie Oh ja de rijstebloem had geen meerwaarde en hij slaapt er niet langer door of heeft om 22 uur minder honger dus laat ik dat even voor wat het is.