Paar vraagjes, maak me beetje zorgen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Megamommy, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Megamommy

Megamommy Lid

9 jul 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Allereerst wat fijn dat jullie hier op het forum zijn.
    Ik ben morgen 29 weken zwanger en heb de laatste 1,5 week erg veel last van hevige rugpijn en buikpijn, Soms kan dat echt 1,5 tot 2 uur duren en dan ineens is het weg. Dan voel ik me weer ontspannen en rustig. Ik ben al veel rustiger aan aan het doen en probeer smiddags ook soms even te gaan liggen. Met werken ben ik gelukkig al gestopt. Ik ben vorige week bij de gyn geweest en hij heeft voor de volgende afspraak ook een groeiecho gepland staan omdat hij vermoed dat het kindje wat aan de grote kant is.
    Nog 2 kleine dingen daarnaast zijn dat ik erg veel dorst heb de hele dag en dat mijn urine naar mijn idee vrij donker is.

Zijn dit normale dingen in een zwangerschap of is het iets afwijkends. Ik heb al wel een dochtje maar bij haar zwangerschap kreeg ik alleen harde buiken of een zere rug na een eind wandelen. maar nu verspreid over de dag en 's nachts.

Alvast vriendelijk bedankt.

Helma

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

we zien vaak dat je in een tweede zwangerschap meer harde buiken hebt. Goed dat je wat rustiger aan doet. Is je urine nagekeken op blaasontsteking? Daar kunnen ook harde buiken van komen. Dorst kan komen van de zwangerschap maar ook door eventueel zwangerschapssuiker. Misschien dat de arts besluit om naast de groei-echo ook een suikertest te doen.

Mirjam

Deel Deze Pagina