Dochterlief heeft al dagen geen poepluier gegeven, ne heb iknet lactulose drankje gekocht, hopelijk werkt dat snel. Nou vraag ik me af, wat kan ik nog meer doen, uiteraard geen banaan geven...maar de apotheek zijn geef evt sinaasappelsap ..ik weet niet beter daar krijgen ze krampjes van...Of zijn dit dan de goede krampjes... Iemand voeding tips ? (verder krijgt ze fles en borstvoeding en savonds (dunne) rijstepap)...
Ik weet niet in welke supermarkt jij komt, maar bij mijne zijn ze niet meer te koop, alleen in zomer...
Gezien haar leeftijd denk ik dat je nog geen stukken geeft, je zou een prutje kunnen maken met avocado en hele rijpe peer, werkt als een trein... Sinaasappelsap met 4 maanden? Zeker niet doen... En sinds wanneer geef je rijstebloem in de avond? Het kan ook best zijn dat ze daardoor verstopt namelijk, misschien even een tijdje weglaten om te kijken hoe het dan gaat....
Hier bij c1000 zijn nog volop pruimen te koop hoor. Kiwi is mij ook geadviseerd toen ik aan de ijzertabletten was.
Hier werkt banaan juist wel heel goed ... Als hij banaan op heeft is de volgende luier een poepluier! Hier werd de de HA aangegeven dat het helemaal niet erg is als hij een paar dagen niet poept, zolang hij er zelf maar geen last van heeft. Hier had hij peopproblemen toen we begonnen met bijvoeden, dat duurde even voor het op gang kwam... na 2 weken niet poepen, maar wel krijssen en persen hb ik een prutje van pruimen geprobeerd (wist toen nog niet dat hij van banaan ook goed kon poepen...) en gevolg was ca 7 a 8 poepluiers op rij en daarna weer een "normale" stoelgang...nu zou ik willen dat hij wat stopte van banaan...lang leven de tandjes spuit luiers hahaha
Bij borstvoeding is het vrij normaal dat er een baby een aantal dagen geen poepluier heeft. 10 dagen is dan nog heel normaal. Weet niet precies hoet het zit met de combi van fles en borst. Hoelang heeft ze precies al geen poepluier gehad? en merk je ook dat ze er last van heeft? proberen te persen maar er komt niks bijv?
Stoppen met de rijstepap zou het eerste zijn wat ik zou doen. Rijstebloem zorgt namelijk voor obstipatie... Maar.. heeft ze er last van? Als ze er geen last van heeft zou ik nog even helemaal niets doen. Pruimen en druiven zijn laxerend maar alleen wanneer je ook het velletje opeet! Overrijpe banaan met overrijpe peer of een klein beetje sinaasappelsap (al zou ik wachten met citrusvruchten (dus ook kiwi) tot na 6 maanden)
Waarschijnlijk een reactie op het bijvoeden (rijstebloem, fruit en groenten)... Het beste is misschien om daar weer even mee te stoppen totdat het weer op gang komt. Zou overigens ook niet meteen naar de lactulose of zo grijpen! Rijstebloem stopt heel erg bij sommige kindjes, dus die zou ik helemaal weg laten. Als je overigens rijpe banaan (met van die donkere plekken op de schil) geeft, dan laxeert het wel! Die groene zorgen voor verstopping. Kiwi en sinaasappelsap zou ik zeker nog niet geven op zo'n jonge leeftijd, is erg allergeen en veroorzaakt waarschijnlijk veel krampen.
Evt. wat meer water in de flessen. 10 cc extra op 100 cc. Een scheutje olijfolie in de fles wil ook wel werken. Ik heb hier toen een combi gedaan en 's middags eindelijk weer een poepluier. Hier was het flink persen, maar kwam er niks. Zo zielig. Hopenlijk heb je snel weer een volle luier
HIer al langer poepproblemen. Zo erg zelfs dat er een klysma aan te pas moest komen. Mijn zoon geef ik nu dagelijks 5 cc lactulose, dit werkt redelijk en daarnaast eet hij normaal (1 boterham, veel fruit, groente) dus genoeg vezels. Idd geen rijstebloem geven, was het advies van de kinderarts. Lactulose is geen medicijn, maar meer potje met vezels, kun je dus gerust geven. Succes
Poehey, gisteraaf n flinke volle luier... Na die volle luier gisteraaf... Werd ik vanmorgen ook verrast door weer m mega volle (t zat zelfs tussen haar schouderbladen in).... Alles onder, romper, slaapzak... Leuk net als ik eerste ochtendstress voor t eerst vroegop.... En waarempel... Net weer n (half) volle.... Dat dat allemaal uit zo'n klein mensje kan komen....
Hhaha nou indd. Was wel f verassend.. Handig ook. Vanmorgen voor t eerst weer werken, dus dikke ochtendstress genoeg.. kwam dat ook nog ff.