Paar vraagjes na MK/curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Piet, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Afgelopen dinsdag heb ik een curretage ondergaan, maar heb nog een paar vraagjes die ik in het ZH vergeten te vragen ben.
    Hopelijk kan iemand mij helpen?

- Wanneer zijn alle zwangerschapshormonen ongeveer uit je lichaam verdwenen?
    - Wanneer heb je je ei weer?
    - Hoe lang blijf je na-druppelen (licht menstrueren is het eigenlijk ook niet)?

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    ik heb ook een curritage gehad bij mijn eerste miskraam...ik vloeide ongeveer 6 dagen, maar dit verschild per persoon, als ik naar 2 weken nog zou vloeien moest ik contact opnemen met mijn gynecoloog.

je eisprong is ook echt zo verschillend ik had hem dit keer naar een week alweer blijkt wel...
    maar verschil is echt tegroot dus hier moet je toch zelf achter komen denk ik..ovulatie test ? mischien de oplossing..

en wat betreft hormonen dit hangt ook gedeeltelijk af van de tijd dat je zwanger geweest bent... de een is ze naar 2 weken bijna kwijt en de andere pas naar een week of 6...en dit zei mijn verloskundige de laatste keer ook tot 6 weken wil je het weten koop een test en doe hem naar een paar weken dan zou het streepje afgenomen zijn of zelf geen reactie...

3. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Jantina, ik was 10 weken zwanger.

Ik zal dinsdag nog eea navragen als ik op controle moet.
    Waarschijnlijk (zéér waarschijnlijk) krijg ik dan een echo, omdat ik een inwendige bloeding heb/had door de curretage. Ze moeten dan sowieso kijken of die verminderd is en dan kan ze evt. ook kijken voor een eitje.

4. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi Piet

al je vragen is bij iedereen verschillend. Kan je wel vertellen hoe het bij mij gaat.
    De eerste twee dagen vloeide ik niet, daarna ineens wel en dat is weer gestopt na een dag of 9. Elke dag afwisselend, weer een beetje bloed, dan weer bruin.
    Waarschijnlijk heb ik toen ik gestopt ben met vloeien ook die dagen daarna ook gelijk mijn ei weer gehad en wacht nu vol verlangen op mijn menstruatie
    8 dagen na de curretage heb ik een test gedaan en die was al negatief

Maar bij iedereen verloopt het natuurlijk anders. Ik was ook 10 weken zwanger

5. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi Piet,

Ook ik kan alleen mijn ervaring vertellen:
    - Ik had na 3,5 weken na de curretage nog hormonen in mijn urine (had even getest), de VK zei dat het nog tot 2 (in een uitzonderlijk geval 3) maanden na de miskraam in je urine kan zitten. Het neemt wel steeds af, als de streep eerst onduidelijk is en later duidelijker dan ben je opnieuw zwanger
    - ik heb nooit getest, maar ik vermoed dat ik tussen de curretage en de eerste menstruatie heen eisprong heb gehad en deze maand wel.
    - ik bleef een weekje nauwelijks nadruppelen. Na een week begin het meer te worden maar het bleef bruin (dit duurde een week). precies 4 weken na de curretage (dus 2 weken nadat het oud bruinverlies was gestopt) startte ik weer met bruin verlies. Na een paar dagen begon dit meer op een menstruatie te lijken.
    Succes, ik hoop dat onze ervaringen je wat meer duidelijkheid hebben kunnen geven.
    Groetjes

6. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 1 spontane mk gehad en 2x een curettage. Na de curettage is mijn cyclus behoorlijk van slag geweest. Zie topic: wanneer houdt het nou echt op???Ik had de 1e 2 dagen na de curettage, helderbloed verlies, niet veel.Daarna ging dat over in oudbloed verlies. Zo ben ik al die weken blijven door sukkelen.Tot 7 weken na de curettage, toen zette mijn echte ongi door. Ik kan je vertellen dat ik super blij was dat het eindelijk goed door zette!!! Nu is het weer achter de rug en ben ik nog blijer :) Ik weet niet hoelang de hormonen in je lichaam kunnen blijven zitten. Ik denk dat dat ook verschillend is. ik had in de 3e week na mijn curettage wel weer een eisprong.Ik heb mijn eitje lekker laten springen want ik was er op dat moment echt nog niet klaar voor :cry: Nu zijn we weer een paar weken verder en gaan we er weer voor. :) Meis, ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat je lichaam gauw weer schoon is van binnen ;)
    Liefs, mussie

7. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Het rare vind ik, dat ik niet echt bloedverlies heb.
    Je kan het zien als een lichtroze/bruinige afscheiding, goed op te vangen met een inlegkruisje.

Men, ik heb zoveel vragen en weet er af en toe geen raad mee...

8. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat had ik dus ook, soms een beetje in inlegkruisje, maar meestal alleen bij het afvegen.

Deel Deze Pagina