Rijstebloempap?

Discussie in 'Voeding' gestart door QueenBee, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Misschien dat deze vraag al wel eerder is gesteld hoor :oops: , maar ik vroeg me af vanaf wanneer jullie je beebs pap gingen geven en hoeveel lepels en bij welke voeding(en)?

Dit omdat ik Jamie ook pap wil geven, maar ik nogal twijfel over hoeveel en wanneer...

Ik hoor het graag van jullie!

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben sinds twee weken begonnen met pap. Ik geef het tussendoor om te oefenen, dus een paar hapjes (30ml water, 1 schepje nutrilon en 2 eetlepels nutrix) s avonds doe ik het in de fles en dan geef ik: 180/6 en 1 volle eetlepel nutrix. Fruit- en groentehap begin ik over twee weken mee.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick krijgt het al een poosje in zijn laatste fles, zo'n 2 eetlepels.

Deze week heb ik voor het eerst een keer 's middags een bordje rijstebloempap gemaakt (180/6 FV en dan 5 eetlepels nutrix, zoals op het pak staat) en daar heeft hij echt van gesmuld (was een groot genot om naar te kijken).

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Maar heeft hij dan geen fles meer gehad? Was zeker FV met pap ipv flesvoeding dan?

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je pap maakt van je flesvoeding dan hoef je geen fles meer te geven , die heb je immers gebruikt voor de aanmaak van de pap

normaal ga je je kleintje laten wennen aan pap als ze de leeftijd van zo'n 4 mnd bereikt hebben

en de hoeveelheid is wat slappe pap in het flesje,
    hoeveel je daarvoor moet gebruiken hangt af van je voedingshoeveelheid en soms het merk flesvoeding

dus dat moet je even uitproberen :)

succes

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Je kan ook eventueel een bordje pap proberen om aan jamie te geven, maar misschien slim om eerst in de fles te doen samen met de flesvoeding ;)

Sem zit al vanaf 4,5 maand aan een papfles, een theelepel in het begin en nu 3 eetlepels!

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nee hij kreeg op die tijd dus geen fles, zijn flesvoeding heb ik gebruikt om pap van te maken. Was eigenlijk wel veel voor de eerste keer, maar toen ik mijn kleine ventje zag glunderen en smullen dacht ik: ach voor deze ene keer moet 't kunnen.
    Eigenlijk had ik het half half moeten doen, de halve voeding gebruiken voor pap en de andere helft als melk laten als toetje.....maar aangezien hij al heel goed van een lepeltje kan eten.... ;)

8. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik geef Lucas 100ml flesvoeding met 3 scheppen Nutrix als papje voor tussendoor.
    Het wil bij hem nog niet helemaal lukken met fruit en groente hapjes dus dat laten voorlopig even rusten. Hij lust het wel, maar krijgt enorm diaree ervan. Zijn darmpjes kunnen het nog niet helemaal verwerken.
    Nu doen we de 100ml pap in een klein bordje / kommetje en dan geven we hem dat tussen de middag met een lepeltje.
    Hij vind het helemaal te gek om met een lepeltje te eten...

In de rest van de flessen krijgt hij al 1 schep Nutrix extra om hem tevreden te houden.

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn kreeg voor de fles (200cc) van 12.00u 30cc water met 1 schepje voeding met rijstebloem erin van het lepeltje. Als dit op was, gaf ik haar de fles. Ze was toen 3,5 maand. Dit ging heel goed.

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Ik heb net met het CB gesproken, maar zij zeiden dat pap onnodige calorieen zou meebrengen... Nou, ik denk dat ik maar gewoon alleen 's morgens een papfles geef, als ontbijt na een lange nacht zeg maar. 180cc water, 6 scheppen nutrilon + 2 el pap.

Maar hij vindt het ook echt heel lekker! Als ik de fles even uit zijn mond haal, maakt hij zeurende geluidjes (zo van; doe mij die fles!), en gaan zn handjes meteen omhoog om de fles weer terug te pakken!

Deel Deze Pagina