Mijn zoon is er een met een gebruiksaanwijzing zo wil hij perse morgens in bed een flesje met pap. Ik ben benieuwd wat andere kindjes van zijn leeftijd krijgen. 7a8 uur fles pap 9 uur fruit 12 uur een boterham 15 tussendoortje 17 uur warm eten en toetje 19 uur een flesje melk. Is dit te weinig?
Ja ik vind het eerlijk gezegd wel weinig voor een kindje van 1,5. Is papfles zijn enige ontbijt? Rond die tijd deden wij niet aan schema's maar gewoon 3 maaltiden en tussendoortjes. Het was ongeveer: - wakkerworden en flesje melk; - naar beneden en 1 boterham of 3 volkoren crackers met jam; - 1-2 stuks fruit; - 2 boterhammen en drinken; - fruit/ rozijntjes oid; - avondeten; - flesje melk voor het slapen gaan
Ja brood is heel moeilijk om erin te krijgen. Maar fles pap lukt nog, echter bord pap wordt niet geaccepteerd.
Ik werk ook niet echt meer met een schema maar over het algemeen ziet een dag er als volgt uit: -1 tot 1,5 boterham en bekertje melk -1-2 stuks fruit -1 tot 1,5 boterham en bekertje melk -koekje/soepstengel/cracker oid en bekertje aangelengde sap -soms nog een bakje met komkommer en cherrytomaatjes -avondeten en toetje (stuk fruit of bakje yoghurt) -bekertje thee met scheutje melk
Hoe geef je het brood? Ik merk hier dat de manier van geven (zelf stukjes prikken met vork of dubbelgevouwen uit het handje) heel erg bepalend is voor de hoeveelheid brood die ze eet.
Klopt, is hier ook zo... Hier zowel een pap als brood liefhebster! Soms heeft ze ook genoeg aan pap als ontbijt, doe er dan wel 6-7 eetlepels door... Hier ook al lang geen schema meer, maar vergelijkbaar aan Adi. Drie hoofdmaaltijden en twee tussendoortjes.
uh hetzelfde als nu onbijt: OF yoghurt met babymuesli OF cereals met melk OF 2 volk boterhammen + een beker thee Tussendoor: fruit, soms nog een rijstewafel oid Lunch: 2 volk boterhammen ( of tosti, gebakken eitje of dan weer ene krentenbol, geroosterd brood, croissantje etc etc ) en wat drinkyoghurt of diksap of thee tussendoor: whatever, een koekje, cracker, soms nog wat fruit, diksap avond eten: met de pot mee + zuivel na kwark of yoghurt of fruit en water