We willen binnenkort gaan starten met het toevoegen van rijstebloem aan de flesvoeding van ons zoontje. Ik had er een paar vraagjes over: 1. Hoe kun je dit het beste opbouwen? 2. Moeten kindjes wennen aan rijstebloem (kunnen ze last krijgen van hun darmpjes ervan?) 3. Kun je het ook toevoegen aan de fles melk als er ook al johannesbroodpitmeel in zit? 4. Als ik de fles maak, meng ik altijd van tevoren de voeding en de johannesbroodpitmeel; dit voeg ik dan later toe aan het opgewarmde water. Moet je dan de rijstebloem ook van tevoren mengen met de voeding en de johannesbroodpitmeel? (en daarna toevoegen aan het opgewarmde water?) 5. welke rijstebloem gebruiken jullie? is biologische rijstebloem beter voor het maagje van een baby? Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten, vast wel
1 ik zou het gewoon gaan proberen 2 ze kunnen last krijgen van de darmpjes maar dat hoeft niet 3 jbpm kan er gewoon bij 4 eerst je water verwarmen dan voeding en nutriton erin, schudden en dan rijstebloem erbij 5 bambix we zijn net begonnen ermee! madelief krijgt ook gewoon nutriton erbij in en ieder kind is natuurlijk verschillend, madelief is krampgevoelig en heeft nergens last van gehad tot nu toe ( ze heeft in totaal 4 pap flesje gehad) hopelijk zijn je vragen een beetje beantwoord
We willen binnenkort gaan starten met het toevoegen van rijstebloem aan de flesvoeding van ons zoontje. Ik ben wel nieuwsgierig waarom je rijstebloem wilt gaan toevoegen. Rijstebloem is vaste voeding en wordt aangeraden vanaf 6 maanden en niet voor 4 maanden. Het is geen must Ik had er een paar vraagjes over: 1. Hoe kun je dit het beste opbouwen? gewoon beginnen met een schepje. Bijvoorkeur overdag zodat je goed kunt zien wat het effect is. 2. Moeten kindjes wennen aan rijstebloem (kunnen ze last krijgen van hun darmpjes ervan?) Ja zeker. Rijstebloem werkt bij een aantal kinderen zeer verstoppend 3. Kun je het ook toevoegen aan de fles melk als er ook al johannesbroodpitmeel in zit? Lijkt me geen toegevoegde waarde hebben. 4. Als ik de fles maak, meng ik altijd van tevoren de voeding en de johannesbroodpitmeel; dit voeg ik dan later toe aan het opgewarmde water. Moet je dan de rijstebloem ook van tevoren mengen met de voeding en de johannesbroodpitmeel? (en daarna toevoegen aan het opgewarmde water?) weet ik niet 5. welke rijstebloem gebruiken jullie? is biologische rijstebloem beter voor het maagje van een baby? biologisch is beter maar de verschillen zijn marginaal (en de prijsverschillen meestal niet). Wil je echt het beste doen voor de darmen van je kindje, dan wacht je nog een tijdje met vastevoeding (en dus ook rijstebloem) Wij gebruiken Bambix (vanille voor de smaak en naturel voor het verdikken van fruithapjes) Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten, vast wel
cygnet ik wist niet dat je bambix ook voor verdikken kon gebruiken?! ik gebruite bij valentijn altijd liga eerste stap enzo
tja, daar zit suiker in... vond ik zelf niet nodig. Rijstebloem werkt prima (ziet er niet uit maar is natuurlijk redelijk neutraal in smaak)
Ik deed ook rijstebloem door de fruithapjes heen hoor. Als het in melk verdikt, verdikt het ook in fruithap
Krampgevoelig, een maand te vroeg geboren. Dan zeker nog geen rijstebloem geven, dat voegt ook niks toe, helemaal niet naast het jbpm. Biologische rijstebloem is gemaakt van rijst dat niet bespoten is met landbouwgif en dat geen chemische kunstmest heeft gehad. Altijd beter dus! (Al denk ik dat je geen bio-rijstebloem zult vinden, wel rijstMEEL, maar dat is veel zwaarder verteerbaar).
jbpm hebben wij poosje voor verzadiging gebruikt ( en spugen) maar rijstebloem verzadigd hier zeker meer ps wij geven ook al rijstebloem in de laatste fles van madelief en zij is ook 2,5 week eerder geboren
Johannesbroodpitmeel is ontzettend voedzaam! Je kan er stevig brood mee bakken, nepchocolade van maken en het wordt gebruikt als diervoeder. Het is alleen niet zo smaakvol, daarom wordt het niet zoveel meer gebruikt voor menselijke consumptie. Rijstebloem is gemaakt van witte rijst, dat is dus heel licht verteerbaar.
wat gek; mij is altijd verteld dat het niet verzadigt omdat het geen calorieen bevat. Hier verzadigt het iig niet; komt om de 3, 3 en een half uur voor een fles van 180+6!! incl. jbpm. Drinkt wel hypo-allergeen, misschien heeft het daar mee te maken
mij was t juist aangeraden omdat ik een onverzadigbaar king heb/had heb het geprobeerd en met flink wat scheppen jbpm was ze wel verzadigd
even een vraagje over de bambix en het verdikken van de fruithap: hoe doen jullie dat? Eerst met wat kv een papje maken en dit dan toevoegen aan de fruithap of...?
Gerwoon in het fruithapje gooien.. wees gewaarschuwd.. 't ziet er niet uit maar het werkt wel (bij peer e.d.)
als je jhbpm gebruikt tegen spugen, dan zeker wel blijven gebruiken! Rijstebloem maakt wel papperig, maar in de maag wordt het gewoon weer vloeibaar. Wij houden gewoon dezelfde hoeveelheid jhbpm aan. Ook fruithappen en groentehappen kun je indikken met jhbpm. Hier gingen er bij onze dochter wel 5 scheppen door en door yoghurt 7! De lepel kan wel rechtop staan dan