2 a 3 keer overgeven per dag door hoesten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bezorgdepapa, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met onze kleine. Hij hoest namelijk behoorlijk en naar onze mening is het vooral slijm wat vast zit. Doordat hij zo hoest en het slijm wat los komt geeft hij ongeveer 2 keer per dag over. We houden het een beetje bij en naar onze mening krijgt hij wel genoeg vocht binnen. Het gaat nu al zo sinds afgelopen vrijdag, en dan is het 2 a 3 keer per dag overgeven. Ik heb geen idee wat ik er mee moet.

We zijn 2 weken geleden al naar de dokter geweest omdat hij eigenlijk al een maand hangerig, verkouden en snotterig is. Hiervoor heeft hij een antibiotica gekregen. Hij is nu 10 maanden en zijn 2 ondertandjes zijn net doorgekomen.Denk wel dat het een met het ander verband houdt, maar ik denk dat het 2 a 3 keer overgeven per dag toch echt niet goed is.

Hopelijk dat iemand hier mij kan helpen.

2. novanne

novanne Niet meer actief

Evt bisolvon gebruiken (gewoon bij drogist te koop). Is er ook voor babies (kinderen). 3x per dag een aantal druppeltjes.
    Heeft hier wel wat geholpen en wat verlichting gegeven.

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn dochertje heeft het ook gehad. Was iedere keer weer afwachten of de voeding na eht hoesten wel binenn zou blijven. Eeerste keer zei de HA ook dat het wel mee viel. Maar het werd alelen maar erger. Dus later weer terug gegaan en toen antibiotica gekregen. Dat hielp gelukkig goed en toen was het met een paar dagen over.
    Die bisolvond druppeltjes heb ik ook in het begin gebruikt maar omdat het alleen maar erger wrd zijn wij dus toch naar de HA terug gegaan. HA zei overigens dat die druppels het slijm minder taai maken waardoor ze het makkelijker ophoesten en het dus geen kwaad kon.

Maar waarom ga je neit nog een keer terug naar de HA, ik zou met zo'n kleintje nie te lang blijven lopen hoor.
    Beterschap!

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn is ook al 6 weken aan t kloten... ik heb inmiddels ook bisolvon en geef het 3x per dag en luuf kan je ook wel opsmeren (babydampo) en dat is ook erg goed voor dev erkoudheid

sterkte ermee

5. yara06

yara06 Actief lid

Mar 10, 2007
    119
    0
    0
    Yara precies hetzelfde. Toch maar weer naar de huisarts gegaan, bleek ze broncites (heerst heel erg) te hebben. Na een penc.kuur helemaal over. Dus misschien toch nog ff naar de dok?

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Bah wat vervelend zeg en helaas ook erg herkenbaar. Fenja is ook veel ziek, hoesten, verkouden enz. Je kan er helaas erg weinig aan doen, alleen wat verlichting geven. Wij gebruiken nu sinds een week "sambucol for kids". Is een natuurlijk middeltje om de weerstand te verhogen en er zijn goede verhalen van bekend. Ook helpt het schijnbaar om je sneller te doen genezen. Misschien vind je dit wat?
    je hebt ook balsoclase zetpillen, die onderdrukken de hoestprikkel waardoor ze minder hoesten alleen zijn die pas vanaf een jaar te gebruiken, er is ook hoestdrank van (weet niet vanaf wanneer je die kan gebruiken). Iig veel sterkte ermee!

Oja, wat tips die wij altijd doen als fenja verkouden is:

hoofdeinde van haar bed wat omhoog zetten (kunnen ze makkelijker ademen)
    Luuf smeren
    stomen in de douche (evt met een bakje water met druppels eucalyptus olie erin)
    Thijmsiroop (verzacht de keel)

7. illuminate

illuminate Actief lid

Apr 20, 2007
    416
    0
    0
    Zeer herkenbaar. Als Mark erg verkouden is moet hij ook hoesten. 's Ochtends en 's avonds gaf hij dan over. Soms na zijn badje van 's avonds. We zijn hem 's ochtends minder melk gaan geven (120 ml ipv 150 / 180 ml), en ook minder avondeten. Liever dat hij weinig eet, en binnen houdt, en dan dat hij normaal eet, maar alles er weer uit gooit.
    Een vriendin van me raadde aan om het avondeten naar voren te schuiven, omdat ze vaak 's avonds veel slijm ophoesten.
    Ons zoontje heeft nu van de kinderarts van het ziekenhuis een inhalator gekregen dat de slijmproduktie verminderd.
    Hij krijgt van ons ook geen banaan. Dat schijnt slijmvorming te veroorzaken. Maar ja, dat is met melk ook het geval, maar dat geven we nog wel, alleen minder.
    Het is niet zo dat door minder te geven, dat hij niet zal overgeven. Maar we hadden het idee dat het minder snel gebeurde.

Share This Page