Hulp nodig bij voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Noek86, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 6 weken oud en weegt nu ook rond de 4 kilo.
    Ze kreeg 6 flesjes van 135 cc, we hebben het idee dat ze steeds meer honger krijgt (sabbelen op handjes en overdag bijna niet slapen)
    Volgens de verpakking mag ze nu 165 cc, hier zijn we nu mee begonnen.
    De ene keer drinkt ze dan 110cc en de andere 135cc.
    En als we denken we maken maar een 135 cc flesje dan drinkt ze hem helemaal op en lijkt ze meer te willen:(
    Vanmorgen heeft ze wel 145 cc op.

Maar mijn vraag is eigenlijk gister is ze om 21.00 in slaap gevallen en we hebben haar laten slapen.
    Normaal word ze dan rond 1 uur wakker voor een flesje.
    Nu heeft ze doorgeslapen tot 4.45 uur en heeft de dag ervoor maar 5 flesjes op (totaal 610 cc) is dit niet te weinig, stel ze doet het vanavond weer?

En stel ze drinkt nu wel de flesjes leeg dan mag ze er volgens de verpakking maar 5, maar ik ben bang dat het doorslapen maar eenmalig was en dan komt ze op 6 flesjes...

En nog een vraagje over de warmte, mag je beetjes water geven tussen de voedingen door?

Sorry voor het hele verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is....

Groetjes!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Extra water hoeft niet hoor, je dochtertje heeft genoeg aan de flesvoeding. Zeker als ze wat slechter drinkt zou ik je adviseren haar alleen de flesvoeding te geven.

Hoeveel weegt je dochtertje nu? Ik gok tussen de 4-5 kg aan je verhaal te zien. Ze mag dan maximaal 825 ml voeding per dag hebben (=5 flessen van 150 ml met 5 schepjes). Dit is een maximale hoeveelheid, het kan dus ook minder zijn. Je dochtertje is ook nog erg klein, de meeste kindjes redden dit nog niet. 6 flessen van 120 ml met 4 schepjes zou ook mogen, dan krijgt ze 810 ml voeding. Als het een keertje wat minder is, zoals zaterdag, dan is dat niet erg hoor.

Wanneer je dochtertje minder drinkt, is het fijn als ze in ieder geval 500 ml kan drinken (voor het vocht). Je kan in de gaten houden of ze alert blijft en voldoende blijft plassen. Mocht dit minder worden of je twijfelt, dan kan je natuurlijk altijd de dokter even bellen.

Groetjes Linda

3. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Dank je wel!
    Ze drinkt nu wel meer, denk dat ze ook wat last van de warmte had.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Oh mooi! :) Wanneer kindjes het warm hebben kan het zijn dat de voeding koeler aanbieden ook een beetje helpt, voor de volgende keer ;)

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina