Paar vraagjes over ziek zoontje.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mn zoontje is 9,5 maand en heeft vanaf vandaag koorts, hij had vanmiddag om 16.00 39.4 koorts en ademde snel!!
    om 17.30 was hij het helemaal zat en heeft toen een zetpil gehad en z'n fles en heb m naar bed gebracht.
    Om 21.00 was hij wakker, brabbelde een beetje papa mama , ik heb m ff voor de zekerheid getempt en z'n temp was nog steeds 39.5 dus is niet gezakt na de zetpil...
    Is dit normaal...? Of is hij misschien wel gezakt en nu weer opgelopen?
    De laatste weken slaapt hij slecht zowel overdag als s'nachts en word altijd huilend wakker, vandaag is voor het eerst dat hij vanmiddag niet huilend wakker werd en ook vanavond werd hij niet huilend wakker , dus zijn gedrag is wel wat anders, misschien dat hij zich al die tijd niet goed voelde en het er nu uitkomt ofzo...
    Wat denken jullie ? Kan dat al zo'n tijd spelen?
    Hoe kleden jullie je kindjes met koorts, want heb hem iets luchtigers gekleed dan anders want hij was echt gloeiend heet en nu nog , normaal heeft hij pyama truitje met lange mouwen aan en nu met korte mouwen, denk dan kan die z'n warmte een beetje kwijt!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Vervelend dat je zoontje ziek is!
    Het kan kloppen dat zn temp gelijk is gebleven, in de avond stijgt de koorts namelijk altijd, dus grote kans dat de zetpil die stijging wat tegen gehouden heeft.
    Goed dat je je zoontje luchtig aangekleed hebt, ze moeten inderdaad hun warmte kwijt kunnen.
    Je zegt dat je zoontje snel ademde, had je het gevoel dat hij ook benauwd was ook alleen kortademig? En is hij verkouden of verkouden geweest? En hoest hij? Zoja, geeft hij slijm op?
    Het is ook belangrijk om zn plasluiers in de gaten te houden en hoe hij drinkt. Indien een van beide minder dan de helft van normaal is moet je contact opnemen met je huisarts.

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie! hij ademde erg snel maar had niet het idee dat hij benauwd is ofzo... Hij is ook niet verkouden en hoest niet, alleen heeft hij een soort van " snurkje" , dit had hij een maand geleden ook town hij keelontsteking had.
    Heb hem om 21.15 een fles aangeboden maar weigerde deze..., wel dronk hij een Paarl slokjes water!!!

Ik denk met de zetpil gaat zijn temp wel omlaag, maar niet dus...
    Nou hoop dat ie niet zieker word, ben met hem toch altijd wat voorzichtiger op de een of andere manier, hij heeft al best veel meegemaakt in z'n korte leventje!

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Net weer even bij hem geweest hij lag een beetje te kreunen, niet klagelijk kreunen. Fles weer aangeboden en wil hem echt niet, dronk wel paar slokjes water! Ademt nog steeds erg snel rond de 55 per minuut.
    Heb t een bijgehouden met een stopwatch en geteld hoe ik m hoorde ademen...
    Boven de 60 is te snel begreep ik?

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Persoonlijk zou ik even de HAP bellen. Zij weten vaak wel wat het beste is.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb je hem nog getempt?? Als die ademhaling snel blijft en de koorts wil niet zakken na een zetpil, zou ik even contacten met de HAP.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat sneu voor je zoontje. Ik denk dat ik even zou overleggen met de HAP. Meestal zakt de koorts toch wel naar een zetpil, en bij je zoontje niet.
    Snel ademen schijnt normaal te zijn bij hoge koorts dat heb ik ook wel eens gezien bij onze zoontjes.

Beterschap voor je kleintje.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    En hoe is het gegaan vannacht en is je kleintje wat opgeknapt?

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou vanacht de hele nacht bezig geweest, hij heeft 2 uurtjes in Hazes aapjes geslapen en heb dus de hele nacht beneden gezeten. Vanmorgen gelijk naar de dokter geweest en heeft een rode keel zit tegen keelontsteking aan en moet vanmiddag nog even urine brengen. Gelukkig slaapt hij nu ff hoop dat ie een paar uurtjes maakt kan ik ook ff slapen Pfff bek af haha...
    De dokter wil t even aanlkijken dus moet ff zetpillen geven... Hij heeft een maand geleden 2 kuurtjes achter elkaar gehad voor keelontsteking arm kereltje!!!

Deel Deze Pagina