Leuk uitstapje hoogzwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JosieJ, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Volgende week ga ik met een vriendin wat leuks doen. Wie heeft er leuke ideeën? Het wordt zo ie zo lunchen. Ik zat te denken aan Spa/ zwembad met bubbelbad maar zag dat dat niet meer mocht i.v.m infectiegevaar... Ik kan geen hele stukken meer lopen....

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Misschien ipv lunch een high tea ? Lekker kletsen en eten.. Dan maak je zo een paar uur vol en daarna ben je wel op. Je kan daarna altijd nog ff een winkel induiken (als je daar nog trek in hebt). ;)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Waarom zou je niet meer in een bubbelbad mogen?
    Als het goed is zit alles nog dicht, en alleen als je met gebroken vliezen loopt zou ik het afraden.
    Maar goed, misschien heb ik gedateerde informatie, het is tenslotte alweer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was.

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Je mag inderdaad vanaf 32 weken niet meer in het bubbelbad i.v.m. infectiegevaar, maar ze zou wel van (korte) saunarondjes kunnen genieten.
    Verder geen idee, een high-tea of zo?

wat je ook iest; veel plezier en denk aan jezelf. ;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Lekker een pedicure of manicure nemen samen? Kun je je kraamweek in met mooie handen/voeten!

Filmpje pakken? Lekkere vrouwen film..

Gezichtsbehandeling nemen samen..

En volgens mij mag je nog prima in bad hoor, alleen als je vliezen gebroken zijn niet meer toch??

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm.. Mij ook niet bekend dt het niet zou mogen ;) Alledrie mijn zwangerschappen rond de 40 weken lekker rondgedobberd in het zwembad en even gebubbeld in het bubbelbad: heerlijk even relatief gewichtloos ronddrijven en mijn lijf wat ontzien.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    En zelfs dan mag het, alleen je moet dan wel daadwerkelijk aan het bevallen zijn.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Maar ik kan me voorstellen dat een bubbelbad meer risico met zich meebrengt. Maar dit wist ik dus niet dat dit ook echt afgeraden werd. In mijn zwangerschappen nooit ter sprake gekomen in ieder geval.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ontopic: lekker high tea-en zoals hierboven ook al genoemd. Hoef je niet veel voor te lopen (alleen naar de wc waarschijnlijk).

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja maar dan zonder chloor en geen zeep en je voeten eerst wassen voor je in bad stapt. Dan mag je idd tijdens bevalling in bad..;)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bubbelbad kan wee opwekkend zijn is mij verteld. Ik kreeg er thuis ook flink harde buiken van. In een gewoon eigen bad mag je natuurlijk wel maar zou niet zo snel een gemeenschappelijk bad opzoeken zo op het eind. Het water is verre van schoon en zo ver in de zwangerschap zou je wel al een beetje ontsluiting kunnen hebben waardoor het gevaarlijk is.

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Het gaat erom dat jan en alleman in dat bubbelbad zitten en de kans op infectie vele malen groter is dan in je eigen bad thuis!
    Als je dan al iets ontsluiting hebt ben je vatbaar voor infecties.

(oh ja, infrarood sauna mag je ook niet in trouwens)

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Kan me niet herinneren dat ik mijn voeten nog gewassen heb voordat ik het bad instapte. Had ik ook niet echt behoefte aan tijdens de weeenstorm haha.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Don’t: dompel- en bubbelbad
    Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden, mits je dus voor je zwangerschap vaker een sauna bezocht. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan. Ook het dompelbad kun je beter overslaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja precies, heel logisch als ik er nu over nadenk, eerder nooit echt bij stilgestaan. En is me toen ook niet verteld. Weer wat geleerd :)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vooral iets met veel zitten, zou ik denken :D
    Ik heb met mijn collega's aan het begin van m'n verlof een high tea gedaan, dat was echt super :)

17. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Mij is verteld dat je eventueel ontsluiting kan hebben zonder dat je het zelf weet... Nou ben ik niet zo'n pieperd hoor, er worden zoveel dingen afgeraden, maar ik vond dit dan toch weer niet zo'n fris idee :)
    Enne.. High tea zat ik ook aan te denken maar ik heb zwangerschapssuiker dus kan geen zoete dingen eten of te veel ofzo...
    Filmpje is wel goed te doen denk ik! Verliefd op Ibiza ( zo heete die toch?) Is dat wat?

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    ik had me er in verdiept, ik had ook zin om te gaan. :D

19. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

O ik zie dat mijn uitleg over het bubbelbad inmiddels al een paar keer is uitgelegd haha :D spuit elf...

Jammer heh, ik heb ook zo'n zin om ff lekker te bubbelen!

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

Deel Deze Pagina