Jeetje Kaala...dat zal schrikken geweest zijn! Ik woon nu m'n 10de jaar hier en heb nog steeds een NL paspoort. Ben 6,5jaar ervan getrouwd met Engelsman, zie geen nut in een engelse nog. Heb het nog nooit gehoord... Heb je misschien contact gehad met de ambassade? Misschien kunnen die wat adviseren? Ik heb hier het eerste jaar met m'n verzekering gelopen en geen mens die het wilde hebben. Heb het letterlijk geprobeerd. M'n staal gaat soms laag dus bloedtest zo nu en dan, maar wilde m niet hebben. Wat gek...dit was voor ik mijn man kende, maar misschien omdat ik toen studente was dat ze niks deden? Vreemd... Ik heb altijd een paspoort gehad trouwens dus geen idee of id kaart alleen kan. Even een registry office bellen denk ik. Al zou je denken dat dat toch goed zou moeten zijn. Hoop dat die rekening toch een vergissing is nog...goh...succes iig!
Ik weet alleen dat ik geen UK paspoort aan kon vragen totdat ik of getrouwd was of hier 5 jaar woon, Barclays deed ook al zo lekker moeilijk. Ik kwam hier ook als studente (geen Oxford ofzo, maar hey! Nog steeds A-levels) dus denk niet dat dat het zou zijn. Ik kom ook in aanmerking voor benefits en gratis GP enzo, en ik dacht dat een GP onder de NHS viel?! Nu weet ik wel dat, als ze me niet helpen (want moest volgens de brief die 3000 pond betalen voordat ik beval) ik ze aan kan klagen en dan zal ik zeker winnen..Maar alsnog. Mw zei dat zij erachter aan zou gaan